Utnyttja boytan maximalt med funktionellt skjutdörrsbeslag

HAWA Concepta är den perfekta skjutdörrslösningen för hem med compact living. Tack vare skjutdörrsbeslagets unika saxkonstruktion kan du få en modern förvaringslösning där varje kvadratmeter utnyttjas maximalt.

Skjutdörrsbeslaget HAWA Concepta 25/30/50 finns för både trä- och glasdörrar. Beslaget bygger på en saxkonstruktion där dörren öppnas i 90° och sedan roteras och skjuts in i en försänkning vid skåpets eller väggens insida. Denna teknik gör att skjutdörrarna inte tar något utrymme runt själva garderoben, vilket gör att den lämpar sig bra i utrymmen som till exempel alkover, där man vill utnyttja ytan maximalt. Beslagslösningen passar perfekt att använda i köket för att dölja vitvaror och andra köksmaskiner eller till hemmakontoret så att arbetsplatsen enkelt kan gömmas undan vid behov.

– Med HAWA Concepta finns stora möjligheter för möbel- och inredningssnickare att uppfylla sina kunders krav på moderna förvaringslösningar, säger Otto Lindblad, försäljningschef på Theofils.

HAWA Concepta finns för maxvikt upptill50 kgoch dörrarna kan vara mellan 300-900 mmbreda och 1250-2800 mmhöga. Välkommen till monter C04:02 på mässan Trä & Teknik den 21-24 augusti 2012 för en visning av Concepta.