Nytt samarbete ska sälja unikt maskinsortiment i Sverige

I samband med årets Trä & Teknik-mässa startar Theofils upp sitt nya återförsäljarsamarbete för det spanska maskinvarumärket Virutex. I Virutex sortiment finns maskiner för bearbetning av både trä och kompositmaterial men också produkter som underlättar snickarens vardag, såsom dörrlyftare och luckhållare.

Virutex erbjuder högkvalitativa elverktyg som, till 95 %, tillverkas i företagets egna fabriker i Spanien. Sortimentet har såväl bredd som djup och i produktlinjen finns allt från specialdesignade spårfräsmaskiner till bukthyvlar och kantlistmaskiner. Många av produkterna är helt unika och finns idag inte på den svenska marknaden.

– Det här är ett unikt erbjudande som ger våra partners möjlighet att få vara med och introducera ett nytt, komplett och helt unikt maskinsortiment i Sverige, sägerThomas Olsson, som är ansvarig för återförsäljarkonceptet på Theofils.

Tanken är att Theofils, som har agentur för Virutex i Sverige, ska sälja Virutex produkter via ett femtontal återförsäljare runt om i Sverige.

Vill du få ytterligare information om sortimentet och återförsäljarupplägget samt möjlighet att testa produkterna, är du välkommen att besöka Theofils i monter C04:02 på Trä & Teknik-mässan i Göteborg den 21-24 augusti. Eller så går det bra att kontaktaThomas Olssondirekt via telefon 040-18 59 35.