Theofils introducerar egendesignade källsorteringskärl

Theofils erbjuder ett brett sortiment av beslag och skåpsinredning till köket och har länge varit en stark grossist inom beslagsbranschen. Nu satsar de även på egna produkter och kan i dagarna presentera en egendesignad avfallshink i grå plast med lock. Hinkarna rymmer 17
respektive 8 liter och är praktiskt utrustade med handtag.

Från att ha varit en stark grossist till att också ta fram egna produkter är ett nytt steg för Theofils.

- Det är självklart roligt att ta fram en egen produkt med Theofils stämpel på, säger Johan Carlsson, inköpschef på Theofils. Som grossister jobbar vi vanligtvis inte direkt med produktutveckling men denna gång är vi med från början, fortsätter han.

I och med att Theofils själva varit med under tillverkningsprocessen blir det ännu enklare att kontrollera slutresultatet och säkerhetsställa kvaliteten. Konceptet att ta fram egna produkter tillhör framtiden för Theofils och är något som går hand i hand med att ta fram kundanpassade specialprodukter. Avfallshinken som nu finns på lager, går att beställa i E-handeln på www.theofils.se. Välkommen in!