Thermotech kulventil med hög hals

Produktnyhet Februari 2020 - Kulventil med högt handtag

Blå kulventil med högt handtag - för installationer med isolering
Thermotechs nya blå kulventiler är anpassade för användning i både tappvatten, värme- och kylsystem. Kulventilen med högt handtag är främst avsedd för installationer där rörledningarna ska isoleras. Den finns i storlekar från DN15 till DN50 med invändiga rörgängor.

Kulventilen med högt handtag har, till skillnad från tidigare version, inget förhöjningshandtag utan är konstruerad i ett stycke med hög hals. Den är tillverkad i avzinkningshärdad mässing, har tätningar av PTFE och finns med på 4MS-listan över godkända legeringar för tappvattenanvändning.

Kulventilen har ett hål på handtaget för enkel montering av märkning. Den är i Thermotechs blå färg och märkt med logotyp för igenkänning.

Thermotech har valt att använda samma typ av ventil för både tappvatten-, värme- och kylsystem vilket underlättar för installatörerna.

Thermotech Scandinavia AB utvecklar, tillverkar och projekterar kompletta kundanpassade system för vattenburen golvvärme, vattendistribution och markvärme. Thermotech grundades i Sollefteå 1996 och där, i de norrländska skogarna, finns produktion och huvudlager än idag. Vi har ytterligare åtta Thermotech Center över landet, från Umeå i norr till Malmö i söder, samt dotterbolagen Thermotech Scandinavia Finland OY och Thermotech RU. Vi brinner för att förenkla installatörens vardag och sätter stolthet i att ha en god och nära relation med våra kunder. Personlig direktkontakt och försäljning utan mellanhänder är en självklarhet för oss. Thermotech Scandinavia AB har ledningssystem för kvalité och miljö som uppfyller kraven enligt ISO 9001 och 14001. Läs gärna mer om oss på www.thermotech.se.