Produktnyhet Maj 2014 - GEO® Snösmältningstermostat ETR2

Thermotechs nya snösmältningstermostat ETR2 är en enkel och prisvärd produkt som klarar de flesta typer av markvärmeanläggningar. Liksom tidigare så används markgivare ETOG-55.

Den vanligaste systemlösningen hos våra kunder bygger på att markgivare känner av marktemperatur och fukt. Finns fukt och det är kallare än vald marktemperatur så startas cirkulationspumpen och den värmer tills fukten är borta och ytan torkat helt. Det vanligaste sättet att styra en markvärmeanläggning är att slå av och på pumpen till markvärmen.

ETR2 är anpassad just för dessa vanligast förekommande markvärmeanläggningarna. Den styr en temperaturzon med hjälp av en givare i markytan och regleringen sker genom att slå av och på pumpen i markvärmeslingan.

Fördelar

• En enkel och tidsbesparande installation. Endast givare och cirkulationspump ska kopplas in.
  • En prisvärd produkt som klarar de allra flesta markvärmeanläggningar.
  • Den är enkel att förstå sig på vilket gör det enkelt för slutbrukaren att justera driftparametrar i efterhand.

Finns behov av en mer avancerad snösmältningstermostat så kommer vår ETO2 att finnas kvar som beställningsvara. Den kan, med hjälp av två markgivare, styra två olika temperaturzoner var för sig samt hålla en viss minimitemperatur i markslingan med hjälp av ett ställdon.

Artikelnummer
Snösmältningstermostat ETR2, 68005