Thermotechs uppgraderade gruppfördelare 1"

Produktnyhet Mars 2020 - Gruppfördelare 1"

Gruppfördelare 1” - uppgraderad fördelare för 26 mm matarledningsrör
Thermotechs gruppfördelare 1” i rostfritt stål används för att fördela flödet till parallellkopplade golvvärmefördelare. Den finns från 2 - 4 slingor och klämrings- eller presskopplingar är valbart.

Utgångarna har c/c-mått 100 mm och den är därmed anpassad för smidigt montage mot Thermotechs golvvärmefördelare och shunt TMix® M. Anslutningarna kan vändas uppåt för matning från ovansidan.

Den uppgraderade 1” gruppfördelaren kan monteras i Thermotech nya fördelarskåp med endast 95 mm djup. För den minsta gruppfördelaren (2 slingor) används 390 mm skåp som finns i två höjder (550 och 710 mm).

Ingående komponenter:

• Konsoler
  • Klämringskopplingar eller presskopplingar 26 mm
  • 2 st manuella avluftningsventiler
  • Gruppventil DN20 på returen för injustering av flödet till resp. golvvärmefördelare, Kvs 3,5
  • Koppling för 26 x 3 mm matarledningsrör

För att koppla samman fler än fyra golvvärmefördelare, eller fördelare som betjänar större ytor än 120 m2, rekommenderas Thermotechs gruppfördelare 2”.

Systemlösningar för stora anläggningar
Thermotech har ett unikt sortiment av gruppfördelare och stora shuntar för större projekt. De ger en systemlösning med många fördelar:

• Dimensionen på matarledningsrören kan hållas till 25 x 2,3 mm eller 32 x 3 mm matarledningar och installatören slipper stora, otympliga rör.
  • Tryckfallet i hela systemet blir lägre.
  • Injustering av flödena mellan de olika golvvärmefördelarna görs överskådligt från en plats.
  • Parallellt kopplade system av den här typen är betydligt enklare att balansera.
  • Alla fördelare kopplas skarvfritt mot en större fördelare och risken för läckande skarvkopplingar minskar.
  • Det blir ett system med trygg och säker funktion.
  • Denna typ av lösning är mer ekonomisk, både vid inköp och i drift.