Produktnyheter i Thermotech MultiSystem Januari 2012

MULTI FÖRDELARSKÅP - NU I TRE STORLEKAR
Komplett vattentätt fördelarskåp för MultiSystem bestående av läckagetråg med rörfixtur, skåpsidor av galvaniserad plåt och täckskivor av genomskinlig plast. Skåpet finns nu i en tredje större storlek - 690 mm för max 11 anslutningar. Sedan tidigare finns det i storlekarna 390 mm (för max 5 anslutningar) och 540 mm (för max 8 anslutningar).

Gumminipplar för rörgenomföring är monterade vid leverans. Bottentråget kan enkelt demonteras och fungera som rörfixtur vid installation av MultiSystemet t. ex. vid platta på mark.

Skåpet uppfyller kraven enligt NT VVS 129.

Inom kort lanserar vi Thermotech Prefab, där du kan få alla delar monterade vid leverans och då även med vattenmätare.

NYHET - THERMOTECH MULTI UTKASTARSKÅP
Komplett skåp för utkastare bestående av läckagetråg, skåpsidor av galvaniserad plåt och täckskivor av genomskinlig plast. Skåpet kan monteras med enkel eller dubbel utkastare. Dubbla genomföringar för rör finns nedifrån, från sidorna och ovanifrån. Genomföringar för utkastare i ryggen med c/c 90 mm.

Kan även användas som läckagesäkert kopplingsskåp för skarvar i vägg.

NYHET - THERMOTECH MULTI VÄGGFORMSFIXTURER
Avsedd att monteras i gjutna väggar tillsammans med Thermotech väggbocksfixtur.

Modell 160 mm monteras mot bakre gjutform. Modell 40 mm monteras mot främre gjutform. Hål för montering finns på c/c 40, 50, 150 och 160 mm.

Förutom dessa nyheter så utökas sortimentet av PE-RT och AluComposite rör, samt att skruv- och presskopplingar kompletteras med fler dimensioner och varianter.

Jens Edbladh
Produktutveckling