Thermotech söker ekonomichef med placering i Umeå

Thermotech Scandinavia AB söker en

Ekonomichef som stöttar och utvecklar
vår organisation så att vi tillsammans når högre höjder

Vi tror att delaktighet, samarbete, frihet och ansvar ger engagerade medarbetare och att det är nyckeln till hållbar framgång. Delar du vårt synsätt? Välkommen med din ansökan.

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som är en erfaren ekonom för att driva och utveckla vår ekonomifunktion i samarbete med ledningen och resten av verksamheten. Vi tror att du idag arbetar som ekonomichef eller business controller i en affärs- och verksamhetsnära roll. Du motiveras av att stötta organisationen och vara delaktig i hela företagets utveckling. Vi erbjuder ett stimulerande och varierande arbete i ett växande och innovativt företag med högt tempo.

Du kommer att ansvara för processerna redovisning, ekonomistyrning och finansiering med tillhörande affärssystem och stödapplikationer. Finansiella analyser och kommunikation av resultat, både på övergripande och detaljerad nivå, är en viktig del i att stötta verksamheten. Att driva eller vara ett stöd i verksamhetens upphandlingar ingår i arbetsuppgifterna. Du kommer att ingå i ledningsgruppen, ha personalansvar för minst en medarbetare och även ha en rådgivande roll i viktiga affärsbeslut.

Egenskaper
Som person är du affärsorienterad och vill på ett proaktivt sätt bidra till att de rätta besluten fattas i verksamheten. Du har en väl utvecklad förmåga att förutse, analysera, förklara och kommunicera avvikelser från uppsatta mål samt utifrån detta identifiera och initiera förbättringar.

Utbildning och erfarenhet
För att lyckas med ditt arbete hos oss har du civilekonomexamen eller motsvarande samt flera års erfarenhet av ekonomistyrning. Grundläggande kunskaper i koncernredovisning är en förutsättning. Erfarenhet av ledande befattning är en fördel.

Du har god förståelse och kunskap kring affärssystem och dess stödjande applikationer samt god erfarenhet av att arbeta i BI-system och OLAP-kuber. Har du även erfarenhet av upphandling och implementering av affärssystem är det meriterande. Du behärskar Office-paketet väl och har mycket goda kunskaper i Excel. Du talar flytande svenska och god engelska samt har körkort.

Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag som är den 11 december 2016. Lämna din ansökan med personligt brev och CV här.

Tjänstens placering är på huvudkontoret i Umeå.

Frågor gällande tjänsten hänvisas till VD Anders Andersson, tel 090-12 55 82.

Thermotech Scandinavia AB är en marknadsledande utvecklare, tillverkare och leverantör av kundanpassade värme- och rörsystem i norra och östra Europa. Vi säljer systemlösningar direkt till professionella kunder som har nytta av vår höga service och våra skräddarsydda lösningar.

Våra ca 80 medarbetare finns på vår fabrik i Sollefteå samt på våra sju regionkontor i Sverige och dotterbolagen i Finland och Ryssland. Vi är ett gäng entusiastiska människor som alla brinner för kundens bästa. Vi är utspridda över hela landet men delar visionen ”att förenkla våra kunders vardag”. Våra värderingar bygger på engagemang, ansvar och respekt och de utgör grunden i vår strävan mot visionen och en hållbar framgång. Omsättningen kommer 2016 att uppgå till drygt 150 MSEK.