Thermotech söker en teknisk innesäljare till Malmö

TT Thermotech Scandinavia AB utvecklar, tillverkar samt projekterar kompletta objektsunika och kundanpassade värme- och rörsystem. Thermotech grundades i Sollefteå 1996 och idag finns där fortfarande huvudlager och produktion. Förutom fabriken i Sollefteå har vi sex regionkontor i Sverige. Vi har även ett dotterbolag i Finland och Thermotech Vostok AB som ansvarar för exporten i Östeuropa.

Vår säljorganisation präglas av att vi levererar utan grossister med en hög servicegrad och stor flexibilitet. Rörinstallatörer och husfabrikanter är några av våra kunder.

Arbetsuppgifter

Som teknisk innesäljare är du en självklar del av säljteamet. I dina arbetsuppgifter ingår förutom offert och orderberedning även hämtorder-, retur- och reklamationshantering.

Offert- och orderberedning innebär tillhörande ritnings- och orderdistribution samt i vissa fall utförande av komplett order inklusive ritning, dimensionering och orderinmatning i affärssystem.

Ansvaret för hämtorderhantering i Malmö innebär att du administrerar hämtordrar, tar emot hämtkunder samt ger rådgivning både system- och komponentnivå på plats och i telefon. Packning av hämtorder kan förekomma. Du är tidigt in i utvecklingen av funktionen hämtlager, vilket innebär stor möjlighet att påverka och utveckla funktionen från grunden. Retur- och reklamationshantering innebär att du registrerar reklamationer, skickar och ta emot reklamationsmaterial, utför tester av reklamerat material, sköter reklamationshanteringen mot säljare och kund samt kontrollerar och hanterar returnerat gods.

Du skall även aktivt bidra till och underhålla kundregister, CRM etc. tillsammans med resten av medarbetarna på regionen.

Egenskaper

Du är en engagerad person som har lätt att se möjligheter, skapa förtroendefulla relationer och du förstår vikten av att identifiera kundens behov och finna den för kunden bästa lösningen. Vidare är du självgående och har förmåga att planera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Utbildning & erfarenhet

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, men har vissa grundläggande krav. Vi tror att du behöver ha teknisk utbildning på minst gymnasienivå eller motsvarande och dokumenterad arbetslivserfarenhet. Utbildning eller erfarenhet av försäljning och kundvård samt VVS är meriterande, likaväl som erfarenhet av lager- eller butiksarbete.

Erfarenhet av att arbeta i datoriserad miljö ser vi som naturlig förutsättning. Det är bra om du har erfarenhet av något affärssystem. Du behöver kunna flytande svenska och ha goda kunskaper i engelska såväl i tal som i skrift. Du har körkort för bil.

Lämna in din ansökan med personligt brev och CV här >

Frågor gällande tjänsterna hänvisas till;

Marknadschef Andreas Anderzon, tel 060-64 70 92.

I denna process arbetar vi med löpande urval och tjänsten kommer att tillsättas så snart  som möjligt.

Välkommen med din ansökan redan idag.