Thermotech söker Teknisk innesäljare till kontoret i Örebro

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är nykundsbearbetning, offert- och orderhantering samt teknisk support till kunder. Med tiden får du ett växande kundansvar. Du kommer även att projektera golvvärme samt sköta regionens kundregister och leveransbevakning i vårt administrationssystem Garp.

Thermotechs kunder är bland annat rörinstallatörer, husfabrikanter och konsulter.

Egenskaper & kvalifikationer
Du är en kvalitetsmedveten och ansvarstagande person som självständigt kan strukturera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är socialt kompetent, samarbetar bra och är övertygande i ditt säljarbete. Tjänsten kräver att du har förståelse för hur gynnsamma affärsprinciper och affärsrelationer fungerar.

Du har teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med inriktning mot VVS- och energi. Du har erfarenhet från VVS- och/eller byggbranschen. Erfarenhet av försäljning och kundkontakt är meriterande.

Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, goda CAD-kunskaper samt överlag vana att arbeta i en datoriserad miljö. Körkort är ett krav. Erfarenhet av datorbaserade administrationsprogram är meriterande.

Anställningen omfattar heltid med placering på kontoret i Örebro.

Vi vill ha din ansökan med meritförteckning per e-post till rekrytering@thermotech.se
senast den 12/12 2010. Märk ansökan ”Teknisk innesäljare Örebro“. Bifoga personligt brev och CV som separata filer och döp dem med ditt namn och tjänsten.

Har du frågor om tjänsten eller företaget kontaktar du regionchef Bo Lyngen, tel 019-10 05 24, bosse@thermotech.se eller marknadschef Andreas Anderzon, tel 060-64 70 92, andreas@thermotech.se

Thermotech Scandinavia AB är en av Skandinaviens ledande leverantörer av system för värme- och vattendistribution till alla typer av bostäder och lokaler. Thermotech, grundat 1996, har kontor på sju orter i Sverige, dotterbolagen Thermotech Scandinavia Finland OY och Thermotech Vostok AB samt agenter i ett flertal länder. Koncernen har idag 60-tal verksamma och en omsättning på drygt 100 miljoner SEK.

• tappvatten
  • värme- och vattendistribution