Energismart tips från Thermotech - installera vattenburen golvvärme i uterummet

Många uterum byggs idag med infravärme, elgolvvärme eller kanske helt utan värme. Ett energismart alternativ är att  installera ett vattenburet värmesystem istället. Säsongen i uterummet förlängs, samtidigt som man hushåller med såväl uppvärmningskostnader som miljöresurser.

Med Thermotech Värmeväxlarpaket TMix E är det möjligt att installera vattenburen golvvärme kopplad till husets värmesystem i ditt uterum. Man drar då nytta av husets befintliga värmesystem under värmesäsongen och slipper den extra uppvärmningskostnaden för uterummet.

-  Värmeväxlarpaketet TMix E skiljer husets värmesystem från vattnet i värmesystemet utomhus. Värmen överförs via värmeväxlaren utan att vattnet i de båda systemen blandas. Det gör att du kan blanda frostskyddsmedel i vattnet som cirkulerar utomhus, berättar Andreas Anderzon, marknadschef på Thermotech Scandinvia AB.

Thermotech Värmeväxlarpaket TMix E levereras komplett monterad och finns i två olika storlekar lämpliga från 30 upp till 120 m2.

Thermotech Värmeväxlarpaket TMix E kan även användas för:
• Snösmältning vid entréer, uppfarter, gångvägar, ramper, parkeringsplatser och idrottsplatser.
• Golvvärme i garage.
• Golvvärme i flervåningshus och vindsvåningar. Varje våning blir en sluten enhet, vilket underlättar
vid underhåll och minimerar skadorna vid eventuellt läckage.
• Att ta till vara spillvärme från kylprocesser, till exempel kyldiskar

Andreas Anderzon
Telefon:     060-64 70 92
E-post: andreas@thermotech.se

• energi
  • vattenburen
  • uterum

Thermotech är en Skandinaviens ledande leverantörer av system för värme- och vattendistribution till alla typer av bostäder och lokaler. Företaget grundades 1996 i Sollefteå och där, i de norrländska skogarna, finns fortfarande kontor, produktion och lager. Vi har ytterligare sex regionkontor över landet, från Umeå i norr till Malmö i söder samt dotterbolag i Finland. Den expansiva koncernen har sin huvudsakliga verksamhet i Skandinavien och Ryssland, men satsar på exporttillväxt i både öst- och västeuropa.