Minifloor 8™ - nu även i butiksförpackning

- Med dagens efterfrågan på smidiga renoveringslösningar, i kombination med ökade krav på en minskad elanvändning, såg vi ett behov av ett riktigt lågbyggande vattenburet golvvärme-system, säger Andreas Anderzon hos Thermotech.

Tidigare har vattenburen golvvärme haft två nackdelar jämfört med elgolvvärme. Dels byggde vattenburen golvvärme mer på höjden, dels blev golvet kallt när den ordinarie värmekällan var avstängd.

- Nu behöver det inte vara så mer, fortsätter Andreas Anderzon. Med Thermotech Minifloor 8 har den vattenburna golvvärmen lika låg bygghöjd som elgolvvärme. Och kompletterar du Minifloor 8 med en elpanna ur vår MINI 350-serie blir golvet aldrig kallt. När den ordinarie värmekällan är avstängd går nämligen elpannan in och värmer golvet. Resultatet är ett varmt golv året runt som hushåller med såväl uppvärmningskostnader som miljöresurser.

Minifloor 8 är speciellt utvecklat för små utrymmen upp till 12 m2, t.ex. badrum och hall. Minifloor 8 kan både gjutas in och läggas på befintligt golv och passar bra både i våtrum och torra utrymmen.

- Nu finns dessutom Minifloor 8, både för ingjutning och som flytande golv, i butiks-förpackningar för rörfirmor, kakel & klinkerbutiker, byggvaruhus och andra som kan och vill sälja dem direkt till konsument i butik, avslutar Andreas Anderzon.

Andreas Anderzon
Marknadschef
E-post: andreas@thermotech.se

• renoveringslösningar
  • elanvändning
  • kartonger
  • vattenburet

Thermotech är en Skandinaviens ledande leverantörer av system för värme- och vattendistribution till alla typer av bostäder och lokaler. Företaget grundades 1996 i Sollefteå och där, i de norrländska skogarna, finns fortfarande kontor, produktion och lager. Vi har ytterligare sex regionkontor över landet, från Umeå i norr till Malmö i söder samt dotterbolag i Finland. Den expansiva koncernen har sin huvudsakliga verksamhet i Skandinavien och Ryssland, men satsar på exporttillväxt i både öst- och västeuropa.