Thermotech fyller monter på Nordbygg med nyheter

Thermotech fyller monter på Nordbygg med nyheter

Thermotech Scandinavia AB har under det senaste året har arbetat oerhört intensivt med utveckling av nya produkter och i den drygt 100 m2 stora montern på Nordbygg 2012 kommer det i stort sett bara att finnas nyheter.

För första gången visar vi upp vårt kompletta solvärmesortiment. Konceptet bygger på en universal plan solfångare och färdiga paket med alla detaljer för infästning och anslutning. Allt för att göra det så enkelt som möjligt för både slutkund och installatör.

Både golvvärmefördelare och fördelarskåp har vidareutvecklats. Funktionen är nu ännu bättre och designen är snyggare än någonsin. Shuntfamiljen har begåvats med en lillebror, shunt TMix XS är en mycket kostnadseffektiv shunt för de små ytorna. Den kan utrustas med den lilla elpatronen på 350 W som funnits ett tag, men som även den fått en ansiktslyftning.

Rumsregleringen är i fokus. En ny basenhet i läcker design med den senaste tekniken presenteras, liksom display termostater för både trådbunden och trådlös reglering. Den som är intresserad kan även ta sig en titt på kommande års nyheter inom reglering och teknik.

-        ”Vi tror på att ge makten till slutkunden att själv kunna anpassa våra produkter till deras individuella behov. Vi vill vara dynamiska och anpassningsbara, som en kameleont. Det har varit grundtanken när vi utvecklat vår kommande rumsreglering”, säger Andreas Anderzon, marknadschef på Thermotech.

Thermotech Prefab är ett koncept med färdigmonterade golvvärme-, tappvatten- och radiatorskåp med möjlighet till energi- eller vattenmätning.

-        ”Prefab är i sig inget nytt på marknaden, men vi erbjuder ett brett och mycket kostnadseffektivt standardutbud. Dessutom kan vi, med vår flexibla tillverkning, enkelt hjälpa till med special-lösningar när det behövs”, fortsätter Andreas.

För ytterligare information:
Andreas Anderzon, Marknadschef
Thermotech Scandinavia AB
E-post: andreas.anderzon@thermotech.se

Thermotech Scandinavia AB utvecklar, tillverkar och projekterar kompletta kundanpassade system för vattenburen golvvärme, vattendistribution och markvärme. Thermotech grundades i Sollefteå 1996 och där, i de norrländska skogarna, finns produktion och huvudlager än idag. Vi har ytterligare åtta Thermotech Center över landet, från Umeå i norr till Malmö i söder, samt dotterbolagen Thermotech Scandinavia Finland OY och Thermotech RU. Vi brinner för att förenkla installatörens vardag och sätter stolthet i att ha en god och nära relation med våra kunder. Personlig direktkontakt och försäljning utan mellanhänder är en självklarhet för oss. Thermotech Scandinavia AB har ledningssystem för kvalité och miljö som uppfyller kraven enligt ISO 9001 och 14001. Läs gärna mer om oss på www.thermotech.se.