Thermotech golvvärme kan få Stora Designpriset 2007

Stora Designpriset delas ut av Teknikföretagen i samverkan med Svensk Industridesign ochSvensk Form. Hälften av prispengarna ska doneras till ett forskningsprojekt inomdesignområdet. Vinnaren får rätt att marknadsföra produkten med att den tilldelats StoraDesignpriset- Vi har designat en osynlig produkt. Förutom att produkterna ska vara snygga och enkla attinstallera, ska de också vara funktionella och av högsta kvalitet. För oss är design etttankesätt som genomsyrar hela företaget och allt vi gör. Det vore en fantastisk framgång omvi fick priset, säger Andreas Anderzon som är marknadschef hos Thermotech.Enligt reglerna för priset ska designen ha en avgörande faktor för produktens kommersiellaframgång. Framgången ska vara så pass långvarig att nyttan av designinsatsen kan ansesbekräftad. Övriga aspekter som bedöms är övergripande designstrategi, innovativ höjd,nyhetsvärde, produktionsanpassning, användarnytta, ergonomi och miljökrav.- I Thermotechs fall är det utan tvekan så att de senaste årens affärsmässiga framgångar tillstor del kan förklaras av vår satsning på design. Det har varit en medveten strategi ända frånbörjan och att den lyckas kan vi bland annat se i resultatutvecklingen för företaget, menarAndreas Anderzon.Läs mer om tävlingen här: www.storadesignpriset.seFör ytterligare information:Andreas AnderzonMarknadschef, Thermotech Scandinavia ABTelefon: 060- 64 70 92, fax: 060 -50 10 14, mobil: 070 -647 88 18,e-mail: andreas@thermotech.seBilder på designade produkter och övrigt pressmaterial finns att hämta på:http://www.thermotech.se/377.html

• designpriset 2007
  • forskningsprojekt

Thermotech är en Skandinaviens ledande leverantörer av system för värme- och vattendistribution till alla typer av bostäder och lokaler. Företaget grundades 1996 i Sollefteå och där, i de norrländska skogarna, finns fortfarande kontor, produktion och lager. Vi har ytterligare sex regionkontor över landet, från Umeå i norr till Malmö i söder samt dotterbolag i Finland. Den expansiva koncernen har sin huvudsakliga verksamhet i Skandinavien och Ryssland, men satsar på exporttillväxt i både öst- och västeuropa.