Thermotech nominerade till ”Stora Inneklimatpriset 2014”

Thermotech Scandinavia AB var ett av fyra nominerade företag, utvalda bland ett 30-tal förslag. Till vinnare utsågs till sist Skanskas "Deep Green Cooling".

-”Vi är mycket stolta över att ens vara nominerade till utmärkelsen ”Stora Inneklimatpriset 2014”. Det är extra roligt eftersom det mest varit företag på ventilationssidan som nominerats genom åren. Vi tror att samarbete över branschgränserna är viktigt för att uppnå ett optimalt inneklimat, säger Erik Persson, utvecklingsingenjör på Thermotech Scandinavia AB. Thermotech MultiLevel™ bygger på en rad olika lösningar som vi under ett flertal år utvärderat och testat tillsammans med forskare och andra externa parter.”

De första referensprojekten har nu varit igång i närmare 5 år och visar på goda resultat både när det gäller energianvändning och komfort.

-”Energianvändning är betydligt lägre än i konventionella nybyggda flervåningshus. MultiLevel bidrar till moderna bostäder som är både energismarta och har hög komfort, avslutar Erik Persson.”

Stora Inneklimatpriset instiftades år 2001 av Slussen Building Services (Slussen.biz) i samarbete med Energi- och miljötekniska föreningen, Svensk Ventilation och Svenska Kyltekniska Föreningen. Stora Inneklimatpriset syftar till att öka intresset för inneklimatteknik, stärka dess ställning och uppmärksamma teknik som främjar ett sunt inomhusklimat i energieffektiva byggnader. I Stora Inneklimatprisets jury ingår representanter för de tre branschorganisationerna samt ordföranden Lars Ekberg, docent i installationsteknik vid Chalmers samt ansvarig för affärsområde Fastighetsföretag och industri vid CIT Energy Management AB.

För ytterligare information:
Erik Persson
Utvecklingsingenjör, Thermotech Scandinavia AB
E-post: erik.persson@thermotech.se

TT Thermotech Scandinavia AB utvecklar, tillverkar, projekterar, säljer och levererar kompletta kundanpassade värme- och rörsystem. Thermotech grundades i Sollefteå 1996 och där finns huvudlager och produktion än idag. Förutom fabriken i Sollefteå har vi sju regionkontor i Sverige samt dotterbolag i Finland och Ryssland.Förra året omsatte vi 124 MSK.Vi levererar utan grossister med en hög servicegrad och stor flexibilitet. Rörinstallatörer och husfabrikanter är några av våra kunder.