TBS elever på föreläsning med supermäklaren Fredrik Eklund

Eleverna från Thoren Business School fick en unik möjlighet att lyssna på supermäklaren och tv-stjärnan Fredrik Eklund. Han delade generöst ut sina bästa råd till eleverna för att uppnå sina drömmar.

-Fantastiskt inspirerande och roligt att få lyssna på Fredrik om hans väg framgång, konstaterade ekonomieleven Arvid Wallin.

Fredrik Eklund är superentreprenören som redan som sjuåring bestämde sig för att bo i New York och bli framgångsrik. På Stockholm Waterfront Congress Centre berättar han om sin resa att lyckas och hur han varje dag väljer att fortsätta med det. För eleverna på Thoren Business School blev det en unik möjlighet att få inspireras av USA:s toppmäklare.

Fredrik Eklund, 39, är USA:s främsta fastighetsmäklare som omsätter minst 2 miljarder kronor årligen. Han är bland annat känd från den amerikanska realityserien Million dollar listing där Eklund tillsammans med två andra toppmäklare på Manhattan säljer exklusiva bostäder till superkända personer.

För Jonathan Florin, elev på TBS Stockholm, blev den en inspirerande eftermiddag som gav honom många kloka råd inför framtiden.

-Min dröm är att bli mäklare eller byggnadsingenjör, så för mig betyder det jättemycket att få lyssna på Fredriks goda råd, säger han.

2009 grundade Eklund företaget Eklund Stockholm New York AB med sin affärsidé om att binda ihop New York och Stockholm i ett världsnätverk - där exklusivitet handlar mer om service och energi. Eklund har kontor i New York, London och Stockholm och är därmed Sveriges första internationella lyxmäkleri.

Arvid Wallin som också studerar på TBS Stockholm vill precis som många andra unga entreprenörer göra avtryck och bli framgångsrik.

-Jag vill precis som Fredrik sätta rekord och gå till historien. I vilken bransch spelar inte så stor roll – men jag vill lyckas med det jag gör. En viktigt framgångsfaktor är att gilla det man arbetar med, menar Arvid som också påpekar att TBS är en skola som jobbar nära entreprenörskap och näringslivet.

Att Eklund är en driven entreprenör är det ingen tvekan om. Med sin oändliga passion för framgång delar han generöst med sig av konsten att lyckas med det man drömmer om. Hur man vänder motgång till framgång, hur man vågar att göra nytt, göra annorlunda.

Michelle Malmgren som tillsammans med sina klasskamrater från TBS lyssnade på Eklund berördes av Fredriks ärlighet och vill gärna i framtiden också själv arbeta med att beröra människor med sitt budskap.

-Att se en mäktig affärsman visa känslor och göra sig sårbar tyckte jag var en fin sida av honom.

• Företagsutbildning

• thoren business school