Thoren Business School-elev en av deltagarna i Let´s Dance

Toni Prince Tvrtkovic på Thoren Business School Stockholm har gjort dundersuccé på Instagram med "Språk för alla".

Men sina 300 000 följare har han blivit ett välkänt namn och nu får han chansen att synas rejält för alla hemma i tv-sofforna.

17-åringen är en av årets deltagare i TV 4:s klassiska fredagsprogram Let´s Dance.

- Det är verkligen superkul och kändes helt otänkbart innan jag fick frågan, säger han.

Thoren Business School-eleven som läser andra året på ekonomiprogrammet har fått se karriären accelerera iväg nästan hejdlöst efter att han och vännen Amir skapat ett enormt intresse för sitt succékonto "Språk för alla". Vardagshändelser dokumenteras på ett humoristiskt sätt där de imiterar olika kulturer som de försöker belysa i den traditionella svenska vardagen.

Det som började som en kul grej på en tyskalektion har nu utvecklats rejält och Toni Prince Tvrtkovic kan se fram emot ett intensivt år där han bland annat kommer att medverka i två långfilmer.

- I den ena filmen har jag en betydande roll, i den andra delar jag på huvudrollen i en gangsterinfluerad film, berättar han utan att avslöja för mycket.

Dessutom får han nu chansen att "dansa" sig in i våra svenska vardagsrum som en deltagarna i Let´s Dance tillsammans med kända profiler som bland annat gamle skidåkarlegenden Thomas Wassberg, programledaren Linda Lindorff och Hollywood- och realitystjärnan Isabel Adrian.

- Det kommer verkligen att bli superkul och jag blev verkligen överraskad när jag fick frågan, berättar han där han tillsammans med dansproffset och partnern Elisabeth Novotny tränar intensivt för att vara förberedd inför tv-premiären fredag 11 mars.

- Just nu är jag inte så nervös, men lär nog bli när premiären närmar sig. Sedan känns det skönt att man får dansa med ett proffs, det hade känts värre om jag skulle ha dansat ensam.

• Bio, film, foto