Thoren Tillväxt investerar i marknadsplats för fotografer

Thoren Tillväxt AB investerar i marknadsplatsen Printler, en plattform där fotografer kan sälja sin fotokonst. Nu väntar en internationell lansering och där blir kapitalet från Thoren Tillväxt av stor betydelse.
- Vi har gått in som delägare för att ge bolaget kraften att ta nästa steg ut i Europa, säger Marcus Isaksson, VD Thoren Tillväxt.

Thoren Tillväxt AB, investeringsbenet inom ThorenGruppen, investerar i entreprenörer runt om i hela Sverige i de flesta branscher utanför skolvärlden.
- Vi är inte ett klassiskt riskkapitalbolag utan drivs av Raja Thorens entreprenörskap och vilja att hjälpa entreprenörer att växa, säger Marcus och fortsätter:
- Detta gör vi genom olika typer av företagslån till rena investeringar där vi går in som delägare.

Printler är ett norrländskt företag som drivs av Sven Burman och Max Stare från Skellefteå. Genom sin marknadsplats har fotografer möjlighet att sälja unik fotokonst till inredningsintresserade människor. Sedan starten 2016 har närmare 2000 fotografer anslutit sig till marknadsplatsen.
- Redan under sitt första år har Printler attraherat många svenska fotografer tack vare sin unika produkt med exklusiva posters av hög kvalité. Den här investeringen ger dom kraft och möjlighet att fortsätta växa med hela Europa som plattform, säger Isaksson.

Thoren Tillväxt brinner för att hjälpa andra entreprenörer och har ständigt ögonen öppna för nya investeringar som känns rätt utifrån bolagets syn på entreprenörskap.
- En viktig del är att vi anpassar vårt sätt att investera utifrån entreprenörens förutsättningar och inte tvärtom. Sedan är det ingen hemlighet att vi under 2017 söker lite extra efter bolag som erbjuder digitala tjänster som ThorenGruppens elever kan ha nytta av i sitt framtida yrkesliv, avslutar Marcus.

Frågor besvaras av Thoren Tillväxt VD, Marcus Isaksson: 070-5210928

• Företagsutbildning