Yrkesgymnasiet Örebro gör skillnad för Musikhjälpen

Musikhjälpen är ett insamlingsevent som funnits i Sverige sedan 2008. Under 144 timmar direktsänds programmet och på olika sätt samlar man tillsammans med Radiohjälpen in pengar till en humanitär katastrof. Årets tema är ”Barn i krig har rätt att gå i skola”.

Projektet blev sanning efter att Yrkesgymnasiet och systerskolan Thoren Business School för några månader sen utsågs till ansvariga för samordningen av matserveringen under Musikhjälpen som äger rum i Örebro under vecka 50. Tillsammans med aktörer som Scandic, Skräpmat, OBH Nordica och Delicious Deli kommer skolorna se till att det serveras mat mellan klockan 11-23 samtliga dagar.

- Bitarna börjar falla på plats och vi har verkligen många aktörer att tacka för att allting löst sig så bra, säger Emma Asplund innan hon fortsätter;
- Allt från Elon som sponsrat med vitvaror, till Elgiganten som försett oss med gasolgrillar och JAS-gruppen som genom K-rauta sett till att vi fått byggmaterial. Därtill vill jag givetvis ge våra otroliga elever och vår underbara bygglärare Danny Werme det största beröm för deras fantastiska insats.

Intäkterna från matstugan kommer Yrkesgymnasiet och Thoren Business School oavkortat skänka till Musikhjälpen.