​Storslam för Thoren Innovation School vid Brewhouse Award

Det blev storslam för eleverna vid Thoren innovation School Göteborg.
Vid finalen i Brewhouse Award 2016 så lyckades de över all förväntan.
I klassen för unga entreprenörer, Av och med unga, så tog man samtliga pallplatser.

Thoren Innovation School (TIS) är en gymnasieskola i Gårda med innovation som koncept. Under hösten har ett antal elever på skolan lämnat in bidrag till innovationstävlingen Brewhouse Award, vilken arrangeras av den ideella föreningen Brewhouse med stöd av många av regionens betydande intressenter såsom Business Region Göteborg, VG Regionen och Chalmers School of Entrepreneurship för att nämna några. Efter en inledande gallring bland de inlämnade bidragen gick sex bidrag till semifinal där de fick presentera sina idéer inför en sakkunnig jury. Av dessa sex kom inte mindre än fyra från TIS Göteborg.

När finalen avgjordes visade det sig att skolans elever tog samtliga pallplatserna i kategorin för unga innovatörer.

- Fantastiskt roligt för eleverna och för skolan, konstaterade skolans nytillträdda rektor Madelene Schöldberg och förtydligade:

- Men på sätt och vis är jag inte förvånad. Vi har jobbat på det här spåret, med innovation och entreprenörskap, några år nu. Nu börjar vi se resultatet av våra lärares ansträngningar; elever som är kreativa och inte rädda för utmaningar. Det känns roligt att få vara med och utveckla den här verksamheten.

Vid prisutdelningen fick Daniel Jonk mottga förstapriset på 50 000 kronor samt coachning och stöd inom ramen för Brewhouse verksamhet. På samma sätt fick andrapristagarna Otto Jonasson och Jonathan Arplöw samt tredjepristagaren Albert Frykman hjälp och stöd från Brewhouse för att utveckla sina idéer.

För mer information kontakta; Nicole Vujanovic, Thoren Innovation School, Göteborg, 076-720 18 53

nicole.vujanovic@thorengruppen.se

• thoren innovation school

ThorenGruppen AB är ett norrländskt familjeägt utvecklingsföretag med stort samhällsengagemang. Företaget grundades 1999 och har expanderat varje år. Idag är vi över 1 500 medarbetare och driver bland annat gymnasieskolor, för- grundskolor och SFI- och vuxenutbildning från Arvidsjaur i norr till Malmö i söder.