Thule Adventure Team tar silver i prestigefulla Wulong Mountain Quest

Efter fyra dagar och 230 km genom vildmarken i Wulong, södra Kina, slutade Thule Adventure Team som silvermedaljörer i årets upplaga av Wulong Mountain Quest. Det blev ett tufft race där elitlagen möttes och gjorde upp igen, bara tre veckor efter VM i Frankrike.

– Vi är fantastiskt nöjda, säger Martin Flinta, lagkapten i Thule Adventure Team. Länge låg vi på fjärde plats men mot slutet gjorde vi en riktig kraftansträngning och lyckades avancera till andraplatsen. Vårt lag toppresterade verkligen och jag är stolt över mina lagmedlemmar som kämpade så hårt trots att tre av oss var riktigt möra efter VM som hölls för bara tre veckor sedan. Det är alltid kul att möta de bästa lagen i världen, och självklart känns det också bra att ha lyckats slå Seagate som knep förstaplatsen före oss i just VM, avslutar Martin.

Tävlingen Wulong Mountain Quest är ytterst prestigefull inom sporten och det var elitlagen som möttes för att göra upp. Prissumman ligger på det dubbla jämfört med VM och konkurrensen var som vanligt stenhård. Tävlingen består bland annat av terränglöpning, kajak, orientering, mountainbiking, forsränning och rappelering. Denna gång tävlade multisportslegenden Petri Forsman från Finland istället för lagmedlemmen Per Vestling, som vilar upp sig i sviterna efter det hårda VM-loppet.