Cykelhållaren Thule EuroClassic G6 utnämnd till bästa cykelhållare av brittiska tidningen Cycling Active

Thule dragkroksmonterade cykelhållare Thule EuroClassic G6 utses till testvinnare i februariutgåvan av det brittiska cykelmagasinet Cycling Active. Samtidigt lovordas den klassiska takmonterade cykelhållaren  Thule ProRide 591.

Den ledande cykeltidningen i Storbritannien, Cykling Active, utnämnde dragkroksmonterade cykelhållaren Thule EuroClassic G6 till ”Testvinnare” i sin februariutgåva. Tidningen skriver att Thules dragkroksmonterade cykelhållare är ”a brilliant piece of kit” och ” well worth the price premium”.

Ett tungt vägande argument för juryn att utse Thule EuroClassic G6 till testvinnare har varit användarvänligheten. Utmärkelsen är ett tydligt bevis på smart design och bra funktionalitet.

Peter Barker, hos Thule Group i Storbritannien kommenterade utnämnandet: ”Thule investerar mycket tid i produktutveckling och design för att produkterna ska kunna leva upp till sitt rykte om kvalitet och pålitlighet. Vi vet att människor spenderar mycket tid och pengar på sina cyklar och en cykelhållare från Thule ska ge trygghet i att cykeln transporteras på bästa sätt”.

Även Thules takmonterade cykelhållare, Thule ProRide 591, lovordades i testet för sin eleganta design och enkla användning.

Cycling Active skriver, ”Efter att ha testat ett stort antal dragkroksmonterade cykelhållare var vi verkligen imponerade över hur enkel Thule EuroClassic G6 var att använda. Thule EuroClassic G6 är ett verkligt mästerstycke i ingenjörskonst och kommer att klara åratal av aktivt användande. Ett extra plus är att produkten är lätt att montera på egen hand till skillnad från många av sina konkurrenter”.

För mer information om Thules produkter, besök: www.thule.com