Liv Forhaug tar plats i Thule Groups styrelse

Liv Forhaug valdes idag in i Thule Group ABs (publ) (”Thule”)  styrelse.

Liv Forhaug är Senior Vice President för Strategi- och affärsutveckling på ICA Gruppen och medlem i koncernledningen. Hon har där ett övergripande ansvar för koncernens strategiska planering, större affärsutvecklingsprojekt samt M&A. Liv är också specifikt ansvarig för ICA Gruppens e-handelssatsningar.

Före sin roll på ICA arbetade hon på McKinsey & Company som partner med ansvar för McKinsey & Company’s detaljhandels-sektor i Skandinavien.

Hennes kunskap och erfarenheter från detaljhandeln bidrar till Thule Groups utveckling och ytterligare fokus inom detta område.

Liv Forhaug är också nyligen invald i företaget Hemtext (publ) styrelse.