Thule 769 Rapid System utnämns till årets takräcken av brittiska Auto Express

Brittiska biltidningen Auto Express benämner Thule 769 Rapid System som "bästa köp" i sin Aprilutgåva, Thules takräcken kallar de "väl värt priset”.

Thule 769 Rapid System starka seger över alla testade takräcken berodde på dess användarvänlighet. Takräcket kan enkelt monteras o passas på plats tack vare smart design.

Thules 869 Rapid System eleganta design och tydliga instruktioner lovordades vid testningen, men det var Thule 769 Rapid System som ändå slutade som favorit av Auto Expressens testare.

Peter Barker, UK General Manager för Thule kommenterade: "takräcken ses som en långsiktig investering, därför kommer konsumenten leta efter bästa kvalitet och säkerhet. Thule har utvecklat lösningar för de flesta bilmärken och modeller, så att användarna kan montera, ta bort och flytta med räckena vid ett eventuellt bilbyte."