Thule lanserar en ny produktkategori, Active with Kids, och befäster sin position inom cykel i samband med världens största cykelmässa, Eurobike

Thule befäster i samband med världens främsta och största cykelmässa Eurobike, i tyska Friedrichshafen, sin ledande ställning inom sport- och fritids-branschen. Med ett tydligt fokus på cykel presenterar Thule en helt ny produkt-kategori, Active with Kids, och breddar ytterligare sin position som globalt sport- och fritidsföretag.

I samband med årets upplaga av Eurobike presenterar Thule en helt ny produktkategori med produkter som gör det enklare att leva ett aktivt och rörligt liv tillsammans med sina barn. Kategorin får namnet Active with Kids och omfattar till en början produkter som barncykelsadeln Thule RideAlong, cykelvagnen Thule Coaster och Thule Chariot serien av multifunktionella barnvagnar för löpning, skidåkning, cykling med mera. Ett antal nylanseringar som kommer att bredda kategorin ytterligare de kommande åren är redan under utveckling.

”Thules position inom sport och fritidsbranschen är mycket stark globalt, säger Magnus Welander, koncernchef Thule Group. Med den nya kategorin Active with Kids blir den ännu starkare och med de nya produkterna och fler på väg för de kommande åren får vi en bredd som ingen annan när det kommer till att erbjuda möjligheter för att vara aktiv och sportig utomhus tillsammans med dina barn. De första produkterna i vår nya portfölj är kopplade till cykeln, en bransch vi kan utan och innan sedan mer än tjugo år och därför passar det bra att lansera dem på världens största cykelmässa”, avslutar Magnus.

Övriga nyheter som presenteras av Thule på Eurobike är smarta transportväskor för att ta med sig cykeln när man flyger, väskorna finns i tvår version med hårt eller semi-hårt skal och kallas Thule Round Trip Pro och Thule RoundTrip Elite, och har ett unikt inbyggt ställ för att enkelt kunna montera ihop cykeln när man nått sitt mål. Dessutom lanseras nya modeller i Thules smarta och, för dess design, prisbelönta serie med cykelväskor, Thule Pack ’n Pedal samt två nya cykelhållare, Thule Sprint för takmontering och Thule RaceWay för montering bak på bilen.

Besök gärna vår monter på mässan, hall A7, monter 400.