Thule Motion – takboxen som vidgar gränserna för extra utrymme

Thule lanserar i oktober sin nya takbox Thule Motion. Denna rymliga takbox sätter en ny standard för rymligt extrautrymme när man verkligen behöver transportera mycket och enkelt. Thule Motion är utformad för att optimera utrymmet effektivitet och samtidigt kunna hanteras enkelt genom bland annat Thules fästmekanism Power-Click.

Svenska Thule Group har varit en pionjär inom design av takboxar i mer än fyra decennier. Inför vintersäsong 2011- 2012, lanseras en ny takbox som blir en av de rymligaste på marknaden, Thule Motion.

- Thule Motion ersätter vår mycket populära takbox Thule Atlantis. Den här gången har vi skapat mer utrymme än någonsin, riktat till en målgrupp som reser fullt utrustade snarare än bara med lätt packning. Takboxen är perfekt för ett extra par skidor, eller om du kanske behöver ta med barnvagnen på din resa, säger Michael Mitschke, internationell produktchef för Thule Cargo. Funktioner så som monteringsfunktionen Thule Power-Click och enkelheten med öppningen Dual-Side gör det både enklare och säkrare att montera boxen på takräcket och gör det möjligt att lika lätt packa boxen från båda sidor av bilden. Vi har uppgraderat boxen utan att förlora den viktigaste aspekten – att enkelt kunna lasta stora volymer och skrymmande saker, avslutar Michael Mitschke.

Thule Motion finns i fyra olika storlekar, från 350 till 650 liter samt i två färger - svart och silver, båda med blankt lackad yta. I samband med lanseringen presenteras dessutom en begränsad serie av Thule Motion 800 i blankt lackad vit kulört.

Fakta om takboxen Thule Motion:

• Optimerad för bästa utrymme
  • Klarar belastning upp till 75 kg
  • Utrustad med handtag på utsidan- för enkel öppning och stängning
  • Säker och enkel montering tack vare Thules parenterade Power-Click mekanism. Mekanismen gör det enkelt att fästa boxen och att veta när den är korrekt fastsatt.
  • Boxen kan öppnas från båda sidor med öppningsfunktionen Dual-Side
  • Kan säkert och enkelt låsas genom ett centrallås
  • Finns ifyra storlekar: Thule Motion 200 (450 liter), Thule Motion 600 (350 liter),
    Thule Motion 800 (520 liter) samt Thule Motion 900 (650 liter)
  • Finns i två färger: blanklackat svart och silver (enbart Thule Motion 800), plus en begränsad utgåva i blanklackat vitt (enbart Thule Motion 800).)

Thule Motion finns i butik med start i november 2011.

• takbox
  • motion
  • thule motion

Thule Group är världsledande på produkter och varumärken som gör det enkelt för människor att transportera sin utrustning tryggt, säkert och med stil. Under mottot Active Life, Simplified erbjuder Thule Group produkter inom fyra områden: Carry Solutions (dator- och kameraväskor, ryggsäckar etc), Vehicle Solutions (takräcken, cykelhållare, skidboxar, snökedjor m.m.),  Child Transport Solutions (cykelvagnar och babyjoggers), Work Solutions (steghållare, verktygslådor m.m.) samt Towing Solutions (dragkrokar och släp). Gruppen har cirka 3 100 anställda vid fler än 50 produktionsanläggningar och försäljningskontor över hela världen. Försäljningen uppgick 2010 till 5,7 miljarder SEK.