Thule och Case Logic tilldelas det prestigefyllda designpriset iF Product Design Award

Än en gång har Thule Group tilldelats det internationellt prestigefyllda designpriset iF Product Design Award. Denna gång är det Thules cykeltransportväska, Thule RoundTrip Pro, Case Logic Luminosity fotoväska, som tilldelats utmärkelsen utifrån juryns kriterier om design, material, funktionalitet, säkerhet och innovation. Båda produkterna lanseras i den svenska handeln under våren 2014.

– Vi är stolta för att ha tilldelats iF Product Design Award, säger Rebecca Taylor, Director Product Design vid Thule Group. Utmärkelsen är ett klart bevis för att vi tänker rätt när det kommer till design och innovation runt produkter från både Thule och Case Logic. Utmärkelsen visar också att vår design och utveckling börjar få internationell uppmärksamhet. Det är lite extra roligt att en produkt från vårt varumärke Case Logic  för första gången tilldelas ett stort internationellt pris som iF Product Design Award avslutar Rebecca.

iF Product Design Award täcker ett brett område av industridesign inom produktutveckling och har sedan 1953 varit internationellt erkänt som ett tydligt bevis för utmärkande och innovativ design i världen. I konkurrens med fler än 3.000 bidrag får Thule och Case Logic utmärkelsen i kategorin Leisure / lifestyle.

Thule RoundTrip Pro är Thules senaste väska för transport av cyklar. Thule RoundTrip Pro är tillverkad av slitstarkt nylon och har ett integrerat arbetsställ för montering och demontering av cykeln. Arbetsstället fungerar även som en plattform att fästa cykeln i inuti väskan för säker transport. Thule RoundTrip Pro finns tillgänglig i den svenska handeln från februari 2014

Case Logic Luminosity, är en smidiga och sportiga kameraryggsäck som är designad så att fotografen snabbt ska kunna få fram kameran för inte missa något fototillfälle. Väskan kan med ett enkelt handgrepp öppnas och delas på mitten, vilket snabbt förvandlar den till en mobil arbetsstation som ex. underlättar fotografen att snabbt och enkelt byta mellan olika objektiv.