thyssenkrupp Elevator introducerar två nya produkter för låg- och höghus i Europa

• Nya mönster hjälper kunderna välja det bästa alternativet
  • Båda produkter sparar energi och ger maximalt utrymme för förbättrad rörlighet i städerna

thyssenkrupp Elevator, en global mobilitetsledare för städer, löser utmaningarna att leverera anpassade lösningar i Europa och Afrika genom att samtidigt införa två nya hiss. thyssenkrupp ökar härmed kundupplevelsen ytterligare med bekväm och säker transport i låghus och höghus för bostads-, kommersiella och infrastrukturapplikationer. Den helt omarbetade "synergy" och "evolution" inkluderar tre modeller var 100/200/300. som svarar mot alla marknadsbehov och representerar en ny design, kvalitet och service. De förstärker därmed thyssenkrupps engagemang för att optimera stadsmobilitet och göra städer till de bästa ställena att bo på.

Samtliga modeller har flera tekniska förbättringar, såsom förbättrad axelverkningsgrad samt hållbarhetsegenskaper. Med dessa uppgraderingar ger de en helt ny kundsegmentering som möjliggör den mest lämpliga lösningen avseende olika krav. De nya produktmodeller 100/200/300 pekar på motsvarande specifikation och inkluderade funktioner.

Inge Delobelle, CEO (Europé Africa) säger: ”Tack vare ett intensivt utvecklingsarbete är vi stolta att presentera den nya synergy och evolution hiss.

Möter samtliga förväntningar

Utvecklingsproduktutbudet hanterar alla krav från det kommersiella segmentet. evolutionen 100, som kommer att åka med en maximal hastighet av 1. 6 m/s och en kapacitet på upp till 1, 600 kg.

evolution 200 är prestationslösningen för kommersiella byggnader som levererar en perfekt upplevelse i design och bekvämlighet (kör-komfort). Tack vare sina flexibla dimensioner är den också perfekt för modernisering. evolution 200 har en landningsnoggrannhet på +/- 1 mm som garanterar säker och bekväm tillgång för passagerare. Medan evolutionen 200 färdas med upp till 2,50 m/s och kommer att bära upp till 2500 kg, kan evolution 300 - som har samma hastighet - bära upp till 4 000 kg.

För bostads- och kommersiella ändamål

synergy 200 är den perfekt flexibla lösningen för både - nyinstallation såväl som fullständig modernisering i bostadsområdet. Kabin dimensionen kan lätt anpassas för att säkerställa maximal effektiv utrymme av hisschaktet.

synergy 300 erbjuder en mycket konkurrenskraftig lösning för låg kommersiell byggnad, för att tillfredsställa mindre krävande kommersiella anläggningar som skolor, kliniker eller hotell. Alla modeller har laster upp till 1000 kg. Både synergi 200 och 300 har en färdhastighet på upp till 1,75 m / s medan synergi 100 har en körhastighet på 1 m / s.

Liksom evolution, visar den nya synergy familjen exakta kundsegmenteringens kapacitet. synergy 200 är mest lämplig för bostäder medan synergy 300 bäst passar kommersiell/infrastruktur syfte.

Oavsett sortimentet eller modell: har de gemensamt det banbrytande underhållsverktyget MAX som samlar data och ger tekniker möjlighet att aktivera intelligens som gör det möjligt för dem att maximera körtiden för hissen. Dessutom har alla modeller en ny snygg och mångsidig design system som gör det möjligt att passa in i byggnader och ger hög flexibilitet vad gäller kabinstorlek, belastning och hastighet.

Vi är ett av Sveriges marknadsledande och snabbast växande företag inom hiss, rulltrappor och portar. Vi drivs av våra ledord, kvalitet och kundfokus. Givetvis är samtliga av våra produkter designade och producerade inom Europa. thyssenkrupp är en diversifierad industrikoncern med en växande andel av kapitalvaror och serviceföretag och traditionella styrkor i material. Över 158 000 anställda i 79 länder arbetar med passion och tekniskt kunnande för att utveckla produkter av hög kvalitet och intelligenta industriprocesser och tjänster för hållbara framsteg. Deras kompetens och engagemang är grunden för vår framgång. Under räkenskapsåret 2016/2017 genererade thyssenkrupp en omsättning på 41,5 miljarder euro.

Tillsammans med våra kunder utvecklar vi konkurrenskraftiga lösningar för nuvarande och framtida utmaningar i sina respektive branscher. Vår teknik och innovationer är nyckeln till att möta olika kund- och marknadskrav runt om i världen, växa på framtida marknader och generera starkt och stabilt resultat.