thyssenkrupp installerar hissar i Gruvöns nya pappersbruk, världens modernaste pappersanläggning

I värmländska Grums investerar BillerudKorsnäs ca 6 miljarder kronor för att bygga ut Gruvöns pappersbruk. Den nya fabriken blir världens modernaste produktionsanläggning för vätskekartong, förpackningskartong, food dervice board och vit kraftliner.

BillerudKorsnäs har valt ThyssenKrupp Elevator som samarbetspartner för hissarna. Totalt installeras 4 linhissar varav 1 kontorshiss samt 3 inom produktionen. De 3 hissarna inom produktionen har en lyftkapacitet av 1000 kg, 10 000 kg samt 15 000 kg. Projektet kallas next Generation. Bland annat skall det byggas en 400 meter lång hall med enorma betongfundament för den nya kartongmaskinen som är en av de största i världen.

Vi är ett av Sveriges marknadsledande och snabbast växande företag inom hiss, rulltrappor och portar. Vi drivs av våra ledord, kvalitet och kundfokus. Givetvis är samtliga av våra produkter designade och producerade inom Europa. thyssenkrupp är en diversifierad industrikoncern med en växande andel av kapitalvaror och serviceföretag och traditionella styrkor i material. Över 158 000 anställda i 79 länder arbetar med passion och tekniskt kunnande för att utveckla produkter av hög kvalitet och intelligenta industriprocesser och tjänster för hållbara framsteg. Deras kompetens och engagemang är grunden för vår framgång. Under räkenskapsåret 2016/2017 genererade thyssenkrupp en omsättning på 41,5 miljarder euro.

Tillsammans med våra kunder utvecklar vi konkurrenskraftiga lösningar för nuvarande och framtida utmaningar i sina respektive branscher. Vår teknik och innovationer är nyckeln till att möta olika kund- och marknadskrav runt om i världen, växa på framtida marknader och generera starkt och stabilt resultat.