thyssenkrupps unika TWIN – hissar tar människor till toppen av nya Heklatornet och gör Paris nya sevärdhet ännu mer speciell

• En ny ikonisk skyskrapa i Paris affärsdistrikt La Defense kommer att utrustas med thyssenkrupps exceptionella hisslösning
  • Den nya skyskrapan kommer att förses med 12 TWIN- hissar, med två helt fristående hissar i varje hisschakt
  • thyssenkrupp har redan sedan tidigare en stor order från Kina på 24 TWIN- hissar

Goda nyheter för alla vi som älskar Frankrikes huvudstad: La Defense i Paris kommer snart att vara hemvist för en helt ny skyskrapa utrustad med thyssenkrupps helt unika TWIN- hissar, med två helt fristående hissar istället för en, i varje schakt.

thyssenkrupp Elevator kommer att leverera tolv TWIN- hissar, en helt unik teknologi som både ökar antalet möjliga resenärer samt spar energi. Genom att använda TWIN- hissar så frigörs yta eftersom denna teknologi kan förflytta fler människor, utan att behöva fler hisschakt.

Den nya skyskapan kommer även att utrustas med tolv konventionella hissar och rulltrappor. Med en höjd på 220 meter kommer Hekla Tower lysa upp hela staden och förändra hela stadsbilden med sin oöverträffade arkitektur. Ritad och designad av den kända arkitekten Jean Nouvel kommer denna spektakulära byggnad att bli en ikonisk symbol för den pågående förändringen av hela stadsdelen – med bland annat en grön vandringsstig inspirerad av den kända High Line i New York. Konstruktionen är planerad att påbörjas 2022.

”Det utvecklade TWIN-lösning har spelat en avgörande roll i utvecklingen av projektet. Detta eftersom hissen rymmer tornets höga standars och krävande transportkapacitet utan att ockupera ytterligare yta”, säger Peter Walker, VD för thyssenkrupp Elevator. ”TWIN-tekniken erbjuder högre prestanda, trygghet, komfort och bättre energieffektivitet. Hållbarhet är en prioritet inom Hekla Tornet.” Från start av projektet har bägge sidor lagt stor vikt vid att uppnå de enskilda kraven och önskningarna hos arkitekter och projektledare.

Heklatornet har 66.000 kvm kontorsyta och kan ta emot 5800 personer samtidigt. Tornet består även av mer än 2500kvm terrass utrymme och har ett brett utbud av restauranger, företagscenter, mm. Naturligtvis uppfyller byggnaden de strikta kraven inom HQ7, LEED och BREEAM miljöcertifikat sant Enffinergie+ och WELL-standarderna.

Vi är ett av Sveriges marknadsledande och snabbast växande företag inom hiss, rulltrappor och portar. Vi drivs av våra ledord, kvalitet och kundfokus. Givetvis är samtliga av våra produkter designade och producerade inom Europa. thyssenkrupp är en diversifierad industrikoncern med en växande andel av kapitalvaror och serviceföretag och traditionella styrkor i material. Över 158 000 anställda i 79 länder arbetar med passion och tekniskt kunnande för att utveckla produkter av hög kvalitet och intelligenta industriprocesser och tjänster för hållbara framsteg. Deras kompetens och engagemang är grunden för vår framgång. Under räkenskapsåret 2016/2017 genererade thyssenkrupp en omsättning på 41,5 miljarder euro.

Tillsammans med våra kunder utvecklar vi konkurrenskraftiga lösningar för nuvarande och framtida utmaningar i sina respektive branscher. Vår teknik och innovationer är nyckeln till att möta olika kund- och marknadskrav runt om i världen, växa på framtida marknader och generera starkt och stabilt resultat.