TIB i Sveriges byggindustriers branschregionråd

TIB är en engagerad påverkare och en rådgivare som företräder tak- och tätskiktsbranschen i Sveriges Byggindustriers Branschregionråd. Branschregionrådet är en sammanslutning av för närvarande 15 branschföreningar, varav TIB är en. De respektive branschföreningarnas medlemmar som är BI-anslutna kan på så sätt ta del av branschspecifik service inom BIs basutbud, genom sina föreningar.

Branschregionrådet har funnits sedan 2000, då Sveriges Byggindustrier, BI, bildades. Där kan de respektive branschföreningarna hantera sina frågor och kanaliserar dem vidare in i BI:s styrelse.Ulf Wernquist är TIBs representant i regionrådet och har varit aktiv inom BI sedan det bildades. Han har även suttit i BI:s styrelse och avgår ur denna våren 2013.

– Enskilda TIB-entreprenörer som är med i BI får hjälp att säkerställa god ordning vad gäller avtal. BI säkerställer service för gemensamma medlemmar som bland annat innebär att företagen därmed ingår i de kollektivavtal och affärsavtal som parterna tecknar, säger han.