Jörgen Karlsson ny VD för Ticket Norge

Jörgen Karlsson har utnämnts till ny VD för Ticket Reisebyrå Norge AS och tillträder den 1 juni För att säkra synergierna mellan Sverige och Norge avseende arbetssätt, struktur och strategi har Ticket valt en intern lösning. Jörgen har varit verksam inom Ticket sedan 1998, bl a som marknadsdirektör och senast som kommunikationschef. - Jörgen har lång erfarenhet från och hög kompetens om resebranschen. Jörgen känner den norska organisationen och våra samarbetspartner väl och har varit med om att ta fram den strategi vi nu valt för att göra Ticket Norge lönsamt, säger Lennart Käll, koncernchef/VD för Ticket. 2004-05-13 För ytterligare information Lennart Käll tel. 070-5738508 lennart.kall@ticket.se Jörgen Karlsson tel. 070-5647394 jorgen.karlsson@ticket.se Ticket är ett detaljhandelsföretag som säljer privatresor från samtliga ledande charter- och researrangörer samt flyg- och hotellbolag. Verksamheten bedrivs i Sverige och Norge i ca 100 butiker, via telefon och Internet. Tickets försäljning uppgår till cirka 3 miljarder kronor och bolaget har cirka 400 årsanställda. Ticket-aktien är noterad på Stockholmsbörsens A-lista.