Ticket, första resebyrån med charter online

Ticket har som första resebyråkedja i Sverige gjort det möjligt att boka Fritidsresors charterresor online på Ticket.se och Ticket.no med samma enkla förfarande som på Fritidsresors hemsidor. Ticket och andra resebyråer har tidigare haft länkar till arrangörernas online- bokninssystem. Men nu räcker det att kunden har kontakt med Ticket och kan genom valfri försäljningskanal, telefon, butik eller Internet, planera och boka resan hos en resebyrå. Internetlösningen är den första på marknaden där kunden själv slutför bokningen online, på Tickets hemsida. Tekniskt sett använder man egentligen Fritidsresors onlinebokning som är direktkopplad till Ticket.se. Nu blir det dock enklare för kunden eftersom hon vid eventuella frågor eller ändringar kan ringa eller besöka vilket Ticketkontor som helst. Den nya charterbokningen stärker Tickets strategi att erbjuda kunden en likvärdig tjänst i flera olika kanaler. "Genom att även erbjuda charterresor online är vårt utbud av produktkategorier som är bokningsbara online i det närmaste komplett. Tidigare använde kunderna vår hemsida huvudsakligen för att hitta information, nu ger vi dem möjligheten att boka allt fler produkter där. Idag erbjuder vi allt från reguljärflygspaket till lågprisflygbiljetter och charter på ett sätt som ingen annan resebyrå gör. Vi fortsätter att utveckla utbudet av produkter som går att boka direkt på nätet och befäster vår ställning som Sveriges ledande privatresebyrå", säger Jörgen Karlsson. För ytterligare information, se www.ticket.se eller kontakta Jörgen Karlsson, marknadsdirektör, Ticket Travel Group AB 08 702 66 47 0705 64 73 94 jorgen.karlsson@ticket.se Ticket är ett oberoende detaljhandelsföretag som marknadsför och säljer resor som producerats av andra, sinsemellan konkurrerande aktörer. Verksamheten bedrivs i ca 100 butiker i Sverige och Norge. Försäljningen sker också via virtuella telefonsystem och internetresebutiker i såväl Norge som Sverige.