Arenabolaget erbjuder mobilbiljetter till evenemang

Tillgängligheten av varor och tjänster är viktig. Detta gäller även tillgänglighet av biljetter till evenemang. Nu satsar Arenabolaget i Linköping på nytt inpasseringssystem på Konsert & Kongress för att underlätta för biljettköparna. Med det nya systemet blir det nämligen möjligt att få sin evenemangsbiljett levererad i mobiltelefonen.

Från och med 16 mars är det möjligt att få sina biljetter till Arenabolagets evenemang levererade till sin mobiltelefon. Konsert & Kongress blir därmed det första konserthuset i Sverige som erbjuder detta leveranssätt till sina evenemang.

– Vi vill underlätta och göra biljettköp så smidigt som möjligt för våra evenemangsgäster. Därför har vi valt att investera i ett nytt inpasseringssystem som kommer öka tillgängligheten av Arenabolagets evenemangsbiljetter avsevärtsäger Anna Runesson, Marknadschef på Arenabolaget.

Sedan ett par år tillbaka har det varit möjligt att köpa biljett över webben och själv printa ut sin biljett hemifrån, denna möjlighet finns fortsatt men nu blir det alltså ännu enklare genom att biljetten kan skickas i ett sms till mobiltelefonen. Det enda som krävs är att mobilen har surfabonnemang för att komma åt biljetten på plats till Arenabolagets kommande konserter och föreställningar.

Försäljningen av biljetter över disk på Konsert & Kongress och Linköpings Turistbyrå kommer dock att finnas kvar precis som tidigare. Men det är en styrka att kunna erbjuda olika leveranssätt och att biljettköparen själv kan välja det som passar bäst.

– Det är fortfarande många som väljer att komma till de biljettkassorna för att köpa sina biljetter. Många vill veta rent allmänt vad som är på gång, rådfråga om evenemang och rekommenderade sittplatser med mera, säger Anna Runesson.

- Det är roligt att Arenabolaget vill vara föregångare med att implementera denna lösning, som första konserthus i Sverige. Inom några år tror vi att mobilbiljetterna kommer bli det överlägset största leveranssättet av evenemangsbiljetter. säger Ticnets marknadsdirektör, Mattias Hallgrim.

Arenabolaget

Anna Runesson, marknadschef