ÅRETS TÄVLING - TICKET OF THE YEAR

Stockholm, (6 november 2017) – Nu har Ticketmasters stora evenemangstävling, Ticket of the Year, startat! I den årliga tävlingen röstar svenska folket på det bästa Ticketmaster-evenemanget under året och det mest efterlängtade evenemanget för nästa år. Oavsett om det är ett litet indierockband på en liten arena eller Coldplay på Ullevi, så får alla fans rösta och en vinnare koras.

Förra året var det en jämn kamp mellan Håkan Hellström och Bruce Springsteen men det slutade med att Bruce Springsteen tog hem den ärofyllda titeln Ticket of the Year 2016.

Tävlingen pågår från måndagen den 6 november till söndagen den 12 november. Fem fans med de bästa motiveringarna kommer att belönas med varsitt presentkort på 1000 kronor. Den 28 november presenteras alla vinnare i tävlingen och det är fansens röster som avgör!

Gå till www.ticketmaster.se/tmtoty för att rösta.

TOPPLISTAN I SVERIGE FÖR TICKET OF THE YEAR 2016

1. Bruce Springsteen And The E Street Band – Götebor
2. Håkan Hellström – Göteborg
3. The Phantom of the Opera – Stockholm
4. Coldplay – Stockholm
5. kent – Göteborg

Om Live Nation Entertainment: Live Nation Entertainment är ett världsledande live-evenemangsföretag som består av globalt marknadsledande företag som Ticketmaster, Live Nation Concerts och Live Nation Media & Sponsorship. För ytterligare information besök www.livenationentertainment.com.

Mediakontakt
Cecilia Nilsson
Cecilia.nilsson@ticketmaster.se

Om Ticketmaster

Ticketmaster, en stolt del av Live Nation Entertainment, är världsledande inom biljettförsäljning för live-evenemang med en försäljning på mer än 480 miljoner biljetter årligen och affärspartner till mer än 12.500 kunder i 30 länder. Ticketmaster engagerar de människor som skapar kultur genom live-evenemang och sammanför dem med passionerade fans bättre än någon annan. Vi är innovatörer som välkomnar förändring och arbetar hårt för att hjälpa andra att lyckas. Vi tror på öppen kommunikation, ansvar och säkerhet eftersom fans och kunder räknar med oss varje dag.

Läs mer på: www.ticketmaster.se