Branschledande återförsäljningstjänst för biljetter till Sverige

LONDON, (08 september, 2016) — Ticketmaster, ett företag som tillhör Live Nation Entertainment, har idag tillkännagivit lanseringen av Seatwave, en branschledande återförsäljningsplattform för biljetter, i Sverige.

Seatwave, som köptes av Ticketmaster 2014, är en plattform för fans som vill sälja biljetter och erbjuder ett säkert köpalternativ för evenemang som kanske annars är utsålda. Seatwave är en säker och konsumentvänlig återförsäljningsplattform vilket ger fans bättre tillgång till biljetter och ett större urval. Alla biljetter kommer med en garanti så att kunderna är helt skyddade vid den osannolika händelsen att något går fel med köpet.

Mark Yovich, VD, Ticketmaster International säger: ”I och med att efterfrågan på återförsäljning av biljetter i världen ökar ger denna expansion oss möjligheten att ge fler fans tillgång till den säkraste och tryggaste återförsäljningplattformen som finns.”

Den senaste expansionen gör att Ticketmaster finns i 26 länder och har marknadsplatser för återförsäljning på 16 marknader vilket inkluderar Ticketmaster Resale-plattformen i Australien, märket GET ME IN! i Storbritannien och marknadsplatserna TM+ och TicketsNow i Nordamerika.

Mer om Live Nation Entertainment:

Live Nation Entertainment (NYSE: LYV) är ett världsledande liveunderhållningsföretag som består av globalt marknadsledande företag: Ticketmaster, Live Nation Concerts, Live Nation Media & Sponsorship och Artist Nation Management. För ytterligare information besök www.livenationentertainment.com.

Mediakontakt

Katie White, PR-chef

katie.white@ticketmaster.co.uk

Om Ticketmaster

Ticketmaster.se är Sveriges och Nordens ledande marknadsplats för evenemang inom sport, kultur, musik och nöje. Över 500 arenor, sport- och evenemangsarrangörer använder ticketmaster.se för försäljning och marknadsföring av sina evenemang. Varje månad når ticketmaster.se drygt 1 000 000 unika besökare och dagligen förmedlar Ticketmaster tusentals biljetter till konserter, teatrar, festivaler och sportevenemang över hela landet.

Marknadsplatsens plattform är Ticketmaster biljettsystem och affärsstöd som underlättar, utvecklar och effektiviserar kundernas verksamhet.

Ticketmaster ett helägt dotterbolag till amerikanska Ticketmaster som är ett av sex verksamhetsområden inom Live Nation Entertainment.

Läs mer på: www.ticketmaster.se