Jubileumsföreställning av Ljust & Fräscht för skola i Lettland

21 november på Cirkus i Stockholm

Måndagen den 21 november kl 16.25 firas Livslust med en välgörenhetsföreställning som Fredrik Lindström och Henrik Schyffert skänkt till Livslust. Behållningen går direkt till skolan i Lettland.

HM Drottning Silvia, som är Livslusts beskyddare, kommer att hedra föreställningen med sin närvaro.

- Vi är otroligt glada att få spela den här fina föreställningen och på så sätt vara med och bidra till Livslust viktiga verksamhet, säger My Ströbaek på Blixten & Co som producerar Ljust & Fräscht.

-  Vi blev tillfrågade om vi ville medverka i välgörenhetsföreställningen av Ljust & Fräscht, och det känns jättekul att vi kan bidra till Stiftelsen Livslust viktiga arbete för unga människor , säger Mattias Hallgrim, marknadsdirektör på Ticnet.

- Den här föreställningen kommer att bli en av höjdpunkterna i vårt 15-årsjubileum, kommenterar Martin Moström, ordförande i Stiftelsen Livslust

För mer information kontakta:
Anette Keiler-Arvedson

Pressbilder för Ljust & Fräscht finns på www.blixten.se/ljustochfrascht

• livslust
  • csr
  • sponsring

I år firar Stiftelsen Livslust 15 år. Vi kan se tillbaka på 15 år av framgångsrikt arbete med föräldralösa och andra utsatta ungdomar i Lettland. Drygt 300 tidigare Livslustelever har fått en framtid mot alla odds och är nu en resurs i samhället istället för en belastning. 80 % av Livslusts elever klarar sig själva när de lämnar skolan. Ett fantastiskt resultat som vi är stolta över!

Våra idéer sprids. Lettiska kommuner har upptäckt att vi lyckas med våra elever. Så nu utbildar vi socialarbetare och lärare i att använda Livslusts metoder. Livslust har blivit mer än en enskild skola, vi sprider nu ett koncept som kommer att bli till gagn för många fler unga än de som får plats hos oss.