Årets Tidskriftsbutik för andra gången - ICA Kvantum Flygfyren

På Dagligvarugalan 2016 utsågs igår ICA Kvantum Flygfyren i Norrtälje till Årets Tidskriftsbutik. Butiken vann även kategorin på Dagligvarugalan 2011, vilket gör butiken till den första att vinna priset två gånger.

- De är en mycket värdig vinnare och är det bästa exemplet i Sverige på hur en tidningsavdelning ska vara placerad och se ut för att optimalt driva försäljning säger Daniel Andersson, VD Tidsam. Det visar även att den butik som redan är störst på försäljning alltid kan bli bättre och sälja mer. Kan Flygfyren fortsätta att öka sin tidningsförsäljning, ja då kan alla butiker göra det.

ICA Kvantum Flygfyren vinner med motiveringen:

”Årets vinnare har en försäljning av tidningar och tidskrifter som är utöver det vanliga. Kombinationen att ständigt utvecklas och förnya sig samt lägga fokus på en hög servicegrad, ger resultat som sticker ut. Det är ingen slump att Årets Tidskriftsavdelning är ICA Flygfyren, Norrtälje.”

Vinnaren av Årets Tidskriftsbutik skall vara en butik som utmärkt sig genom att uppfylla kriterierna:

”Med stort engagemang och affärskänsla aktivt arbetat med sin tidningshylla i vardagen och därmed skapat mervärden för såväl kunderna som butiken.”

• tidskriftsförsäljning
  • återförsäljare

Tidsam är Sveriges största tidskriftsleverantör och distribuerar ca 400 titlar som säljs via ca 7000 återförsäljare runt om i landet. Bland de titlar Tidsam distribuerar märks många starka och kända varumärken som t ex Elle, Lantliv, Damernas Värld, Hänt Extra, Bamse, Illustrerad Vetenskap, Bilsport, Allt om mat och Hus & Hem. Alla varumärken finns på www.tidsam.se.

Tidsam ägs av Egmont Publishing, Aller media, Förlags AB Albinsson & Sjöberg och Bonnier Tidskrifter. Det arbetar ca 150 personer på Tidsam, varav ca 100 på distribunalen i Värnamo där all packning och distribution av tidningar sker. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Tidsam är miljöcertifierat enligt ISO 14001.

Daniel Andersson

Presskontakt VD +46706090770