ICA Supermarket Oppeby är vinnare av Årets Tidskriftsbutik 2018

Tidsams VD Daniel Andersson, jurymedlem och prisutdelare, kommenterar vinnaren:

- ICA Supermarket Oppeby i Nyköping är en mycket värdig vinnare av priset Årets Tidskriftsbutik 2018. Det visar hur viktigt det är att hela tiden våga testa nytt och prova vad som fungerar i butik. Men det räcker inte, man måste även utvärdera försäljningen och ta reda på fakta för att kunna ta rätt beslut och göra prioriteringar. Allt detta gör butiken i syfte att bli bättre trots att de redan är bra. Jag vill även framhålla det stora engagemanget från personalen som en mycket viktig anledning till försäljningsökningen i butiken.

Motiveringen till till vinsten lyder:

”Hela butiken genomsyras av matglädje och köplust. Experimentlustan att prova nya placeringar, viljan att utvärdera och sedan ändra har lett till ökad försäljning av både tidningar och impulsvaror i belöningszonen. Också tidningsansvariges grymma engagemang i stamkundernas favorittidningar har gjort succéökningen möjlig.”

Tidsam är Sveriges största tidskriftsleverantör som ser till att konsumenterna får tillgång till såväl svenska som internationella tidskrifter i butik med ett sortiment som har en bredd, är aktuellt och attraktivt. Omsättningen i konsumentledet är ca 1,5 miljarder kronor och vi distribuerar 2 400 titlar som säljs via ca 7 000 återförsäljare runt om i landet.

Bland de titlar vi distribuerar märks många starka och kända varumärken som t ex Elle, Lantliv, Damernas Värld, Hänt Extra, Bamse, Illustrerad Vetenskap, Bilsport, Allt om mat, Filter och Vego, för att nämna några. Alla varumärken finns på www.tidsam.se och www.interpress.se

Våra ägare är Egmont Publishing, Aller media, Förlags AB Albinsson & Sjöberg och Bonnier Magazines & Brands. Det arbetar ca 180 personer på Tidsam, varav ca 115 på distribunalen i Värnamo där all packning och distribution av tidningar sker. Vårt huvudkontoret ligger i Stockholm. Vi är miljöcertifierat enligt ISO 14001.