Tidsam avser att köpa Interpress

Tidsam har skrivit ett avtal med Reitan Convenience Sverige om att köpa alla aktier i Svenska Interpress inklusive dotterbolaget Interpress Norge. En förutsättning för affären är att den godkänns av konkurrensmyndigheten i Norge där ärendet nu ligger. Så snart affären godkänts slutförs köpet.

Tidsams VD Daniel Andersson kommenterar varför Tidsam avser köpa Interpress:

- Tidsam erbjuder en kostnadseffektiv distributionslösning. När de tryckta tidskrifternas upplagor minskar är en konsolidering av distributionen med lägre kostnader och högre resursutnyttjande bra för alla, från de som köper tidskrifter till förlagen.

Vid en affär kommer Interpress verksamhet i Årsta, Stockholm, att förflyttas till Tidsams två lokaler i Värnamo respektive Telefonplan, Hägersten. Under dagen har såväl Interpress som Tidsams personal informerats om affären.

För frågor kontakta:

Daniel Andersson, VD Tidsam, 070-60 90 770, daniel.andersson@tidsam.se
Mats Carleson, styrelseordförande Tidsam, 070-371 00 85

Tidsam är Sveriges största tidskriftsleverantör och distribuerar ca 400 titlar som säljs via ca 7000 återförsäljare runt om i landet. Bland de titlar Tidsam distribuerar märks många starka och kända varumärken som t ex Elle, Lantliv, Damernas Värld, Hänt Extra, Bamse, Illustrerad Vetenskap, Bilsport, Allt om mat och Hus & Hem. Alla varumärken finns på www.tidsam.se.

Tidsam ägs av Egmont Publishing, Aller media, Förlags AB Albinsson & Sjöberg och Bonnier Tidskrifter. Det arbetar ca 150 personer på Tidsam, varav ca 100 på distribunalen i Värnamo där all packning och distribution av tidningar sker. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Tidsam är miljöcertifierat enligt ISO 14001.