Thule Adventure Team väljer kläder från Tierra

Thule Adventure Team - världens just nu högst rankade multisportteam väljer att träna och tävla i kläder från svenska Tierra. Laget bestående av Martin Flinta, Eva Nyström, Per Vestling (Sverige), Marcel Hagener (Tyskland) Jacky Boisset och Myriam Guillot (Frankrike) har en imponerande lista av framgångar toppat av VM-guld 2011 och VM-silver 2012.

Thule Adventure Team startades av lagkapten Martin Flinta i samarbete med Thule 2009 och har som målsättning att vara i den absoluta toppen bland världens bästa multisportlag. Medlemmarna tävlar både i lagtävlingar och individuellt i aktiviteter där fysik och psyke pressas till det yttersta. ”En tävling kan vara mellan 2 till 6 dagar i extremt skiftande förhållanden. Vi tävlar i miljöer från öken till arktisk kyla och vi måste kunna lita på att de kläder vi har på oss fungerar till hundra procent” säger lagkaptenen Martin Flinta. ”Tierras kläder uppfyller våra hårda krav och gör att vi kan fokusera på själva tävlandet” fortsätter han.

Tierra Products AB är ett svenskt företag som tillverkar och säljer tekniska friluftskläder sedan 1983. Klädmärkets ursprung finns i de svenska expeditionerna till Himalaya i början av 1990-talet och kännetecknas av hög kvalitet och smarta tekniska lösningar. Tierra var ett av de första varumärken i Norden som började tillverka kläder i Gore-Tex®. ”Samarbetet med Thule Adventure Team passar oss perfekt. Vi lanserar i vår en ny kollektion riktad mot högpulsaktiviteter och vi kan inte få bättre testpersoner och ambassadörer än världens bästa multisportlag” säger Tierras varumärkeschef Erik Tjerneld.

För mer information kontakta:

Erik Tjerneld, Varumärkeschef Tierra Products AB, 08-404 31 02, erik.tjerneld@tierra.se, www.tierra.se

Martin Flinta, Team Manager Thule Adventure Team, 070-3370897, martin@flinta.nu, www.thuleadventureteam.com