Sommarpärlor från Tierra för natur- och vardagsäventyr

Limestone och Sandstone Dress och Top är kvinnliga funktionsplagg perfekta för sommarens äventyr. Följsamma och mjuka och som kan användas likaväl på kontoret som vid klättringen eller på stranden. Tierras tunika Moyie Check Tunic är i flanell och snyggt v-ringad och med både praktiska handfickor och en bröstficka. Kolla in plagg från Tierras damkollektion som inte är vilka plagg som helst, men som kan användas vilken dag som helst. Njut av sommaren!

Sandstone Dress -  en skön och mjuk klänning att ha från morgon till kväll. 100 % bomull. Finns i tre färger. Light yellow, svart och Pink Blossom. Storlekar: XS –XL  Cirkapris: 499 kr Mer information här

Sandstone Top – Mjuk och skön top i 100 % bomull till både lata och aktiva sommardagar. Finns i storlekarna XS – XL. Cirkapris: 349 kr Mer information här Limestone Dress – en välsittande och behagligt följsam klänning som passar både för stranden som till klättringen. 95 % bomull, 5 % elestan. Finns i svart och rosa i storlekarna XS – XL.  Cirkapris: 599 kr Mer information här

Moyie Check Tunic – en flanelltunika som lätt blir sommaren favorit. Ett plagg att leva i.  V-ringad hals, två handfickor och en bröstficka. Förböjda ärmar som kan rullas upp och fästas.  Finns i XS – XL i Blå och Pink rose.  Cirkapris: 799 kr. Mer information finns här.

Amazon Female Shirt - skjortan som inte är vilken skjorta som helst, men som du bär vilken dag som helst. Låg krage och tre knappar framtill. Dold ficka i sidan. Förböjda ärmar som du kan rulla upp och fästa. 100 % bomull. Finns i färgerna Mountain Rose, Light Blue och Blue.  Cirkapris: 499 kr Mer information här

För mer information eller bilder, vg kontakta:
Erik Tjerneld, varumärkeschef på Tierra tel: 0706 49 50 00 eller erik.tjerneld@tierra.se
Magdalena Höglund, presskontakt, Highland PR tel: 0733 338840 eller magdalena@highlandpr.se

Tierra grundades 1983 av Anders Andersson i Kinna utanför Borås. Företaget utrustade den första helsvenska expeditionen som lyckades bestiga Mount Everest 1991. Idag har Tierra kontor i Stockholm och Örnsköldsvik. Tierra utvecklar och säljer produkter för ett aktivt uteliv och expeditioner. www.tierra.se