Tierra huvudsponsor i Keb Classic och Keb Artic Run

Nu är det klart att Tierra blir huvudsponsor för det stora skidäventyret Keb Classic den 17-20 april samt det natursköna fjällmaratonloppet Keb Artic Run den 20 juli 2013. Loppen arrangeras av Svenska Turistföreningen med Tierra som huvudsponsor de närmaste tre åren.

De två loppen är två stora utmaningar. Keb Classic är ett skidäventyr för både skidalpinister på elitnivå, längdåkare och glada motionärer där du tävlar i 2- eller 3-mannalag (dam, herr eller mix) eller solo om du vill åka någon av de kortare banorna. KebArtic Run är ett krävande fjällmaraton och upplevelselopp som äger rum för andra året i rad vid Kebnekaise Fjällstation och som innebär teknisk löpning i en varierad terräng, men som vänder sig till både motionärer som vill ta sig runt den vackra banan eller elitlöparen som vill pressa sina tider. Start och målgång är vid Kebnekaise fjällstation och banan går runt Kebnekaisemasivet.

- Vi är väldigt glada att få vara en del av dessa lopp då båda fångar hjärtat av Tierras verksamhet och vad vi strävar efter. Vi arbetar med upplevelser och plagg som passar både Keb Classic och Keb
Artic Run. Extra roligt är det att vi till våren lanserar Tierras nya högpulskollektion vilket passar Keb Artic Run perfekt, säger Erik Tjerneld, sälj- och varumärkeschef på Tierra.

- Kebnekaise Fjällstation och Tierra har sedan länge ett väldigt bra samarbete och känner varandra väl. Deras plagg är framtagna för de miljöer som vi arbetar i och som dessa lopp kräver. Vi är väldigt glada över att ha Tierra med som huvudsponsor och vi kommer tillsammans arbeta för att
utveckla loppen på bäst möjliga sätt, säger Johan Johansson, tävlingsansvarig för Keb Classic och Keb Artic Run.

För mer information om Keb Classic:

För mer information om Keb Artic Run

För mer information eller bilder, vg kontakta:
Erik Tjerneld, varumärkeschef på Tierra, tel: 0706 49 50 00 eller erik.tjerneld@tierra.se
Johan Johansson, tävlingsansvarig tel: 0702 14 80 37 eller johan.johansson@stfturist.se

• Tierra
  • fjäll
  • kläder
  • klättring
  • skidor
  • skidåkning

Tierra grundades 1983 av Anders Andersson i Kinna utanför Borås. Företaget utrustade den första helsvenska expeditionen som lyckades bestiga Mount Everest 1991. Idag har Tierra kontor i Stockholm och Örnsköldsvik. Tierra utvecklar och säljer produkter för ett aktivt uteliv och expeditioner. www.tierra.se