Tierra lanserar ny pulskollektion

30-årsjubilerande Tierra breddar med kläder skapade för högintensiva aktiviteter.

Tierra presenterar nu sommarkollektionen för 2013 där den stora nyheten är plagg skapade för högintensiva aktiviteter. I det första steget ingår förutom skalplagg i GORE-TEX Active® även ultralätta vindjackor, löpartights, funktionströja/linne och löparshorts.  Världens högst rankade multisportlag Thule Adventure Team kommer att träna och tävla i dessa kläder.

-Att ta fram dessa kläder är ett naturligt steg i vår utveckling  säger Tierras varumärkeschef Erik Tjerneld. Våra kunder har vant sig vid skalplagg som tål de mest skiftande väderförhållanden och vill ha samma grad av kvalitet och funktion när de motionerar.