Tiger of Sweden vinner ny mark i Storbritannien

Tiger of Swedens framfart på den brittiska marknaden fortsätter. I månadsskiftet augusti/september öppnade Tiger of Sweden en 192 kvadratmeter stor pop up-butik på varuhuset Selfridges i London. Aldrig tidigare har ett svenskt varumärke funnits representerat på en så stor och framträdande yta i lyxvaruhuset.

– Storbritannien har gått från att vara en liten marknad till en av våra snabbast växande. Vi har på ett år öppnat på Selfridges i London, Birmingham och i båda varuhusen i Manchester. Vi har ett lyckat samarbete tillsammans med Selfridges, och den här pop up-butiken är ett bevis på det, säger David Thunmarker, vd för Tiger of Sweden.

Efter ett framgångsrikt år på Selfridges gavs Tiger of Sweden möjligheten att etablera en pop up-butik på den eftertraktade ytan på Selfridges modevåning. Här samsas man med internationella varumärken som Prada, Tom Ford, Dior, Vivienne Westwood och Alexander McQueen.

Den 192 kvadratmeter stora butiksytan är dedikerad till Tiger of Swedens herrkollektion. Formalwear är en trend som vuxit sig stark i England de senaste åren – kostymer och finskräddade plagg för en uppklädd look. En starkt bidragande orsak till att Tiger blivit framgångsrikt på Selfridges:

– Det vi kallar ”a different cut” – med stolt skräddartradition, säker passform och det rena skandinaviska uttrycket som Tiger representerar fungerar bra hos den medvetna brittiska modekunden, konstaterar David Thunmarker.

Tiger of Sweden pop up-store på Selfridges London har öppet fram till november.

Per Håkans, Marketing Director Tiger of Sweden, 08-546 310 00,
per.hakans@tigerofsweden.se

Alexander Stempel, Jung, 070-879 75 44,
alexander.stempel@jungrelations.com

• Design

• david thunmarker
  • pop up
  • mode
  • fashion
  • selfridges
  • tiger of sweden

Om Tiger of Sweden

Tiger of Sweden har sedan 1993 gått från knappt 15 mkr till 765 mkr i omsättning bokslutsåret 2011–2012. Tiger of Sweden säljs och marknadsförs i 18 länder och ingår sedan 2003 i koncernen IC Companys.