Titania stambyter Brf Stinsen 107-111!

Titania stambyter Brf Stinsen 107-111!

I bostadsrättsföreningen Stinsen 107-111:s fastighet vid Tumba Torg genomför Titania stambyte i 47 lägenheter och ett kontorshotell under första halvåret 2013, efter att ha vunnit föreningens upphandling. Bostadsrättsföreningen Stinsen 107-111 köpte den aktuella fastigheten så sent som i slutet av 2012, genom att den tidigare fastighetsägaren Citycon sålde fastigheten till föreningen. Fastigheten är tredimensionell där bostäderna har skiljts från den underliggande detaljhandelsfastigheten, som ej ingick i köpet. När föreningen tog över ägandet så beslutades om att genomföra ett stambyte och en upphandling gjordes, där Titania utsågs till den mest lämpliga entreprenören att genomföra stambytet.

Entreprenaden avser utbyte av alla vatten- och avloppsinstallationer inklusive kall- och varmvattenrör samt spillvatten samt byte av alla stammar. Dessutom skall installation av ny VVC, varmvattencirkulation, göras i fastigheten. Fastigheten som byggdes år 1963 består av totalt cirka 3450 kvadratmeter lägenhetsyta samt nästa 240 kvadratmeter lokalyta. Samtliga 47 lägenheter samt det kontorshotell som har sin verksamhet i fastigheten omfattas av stambytet som även innefattar renovering av alla våtutrymmen. I entreprenaden ingår även en option på elarbeten.

Kunden har ställt som krav för entreprenaden att för tätskikt på väggar och golv i våtrum skall gälla 10 års garanti för material, arbete och följdskador, vilket naturligtvis gäller.

Se fler bilder från Titanias stambyte av Brf Stinsen 107-111 här!