Titanias arbete med att kompetensutveckla personalen fortsätter.

Titanias arbete med att kompetensutveckla personalen fortsätter.

I enlighet med Titanias handlingsplan för företagets kvalitetsarbete enligt ISO 9001 fortsatte företaget under 2011 att kontinuerligt kompetensutveckla både nyanställda och befintlig personal. Detta arbete fortsätter planenligt även under 2012. För att läsa mer om vilka certifieringar och utbildningar som respektive anställd på Titania har, se Titanias personalsidor.

Bland annat utbildas och certifieras företagets personal inom följande:

Första hjälpen:
Titanias personal utbildas och informeras löpande i säkerhets- och arbetsmiljöfrågor för att minska riskerna för olyckor. När en olycka eller skada dock inträffar, skall Titanias personal kunna grunderna i Första hjälpen, för att så snabbt som möjligt kunna bistå en skadad person till dess att ytterligare hjälp anländer.

Asbest:
I många fastigheter som Titania renoverar, förekommer det asbest i material som måste rivas bort. För att få arbeta med rivning av asbest krävs att personalen genomgått särskild utbildning i detta enligt AFS 2006:1 paragraf 36 samt att företaget har ett tillstånd från Länsstyrelsen för asbestsanering. För att se företagets tillstånd, besök Titanias hemsida och läs om Dokumentation om Titania.

Säker vatten:
Branschreglerna Säker Vatteninstallation är ett regelverk som är framtaget av branschens aktörer för att minska risken för vattenskador, legionellaspridning, brännskador och förgiftning. I systemet ingår auktorisation av VVS-företag och utbildning av VVS-montörer, arbetsledare med flera. Målet är att ge en ökad säkerhet och trygghet för brukaren.

Heta arbeten:
För arbetsmoment som innefattar så kallade Brandfarliga Heta arbeten, där bland annat svetsning, hantering av gasflaskor med mera ingår, så måste personalen vara certifierad för detta från Brandskyddsföreningen. För att kunna bli certifierad måste man genomgå en utbildning i Brandskyddsföreningens regi, vilket sker löpande för Titanias personal som arbetar med dessa uppgifter.

Byggkeramikrådets kurser 1 och 3:
Byggkeramikrådet utbildar och utfärdar behörighet enligt "Byggkeramikrådets Branschregler för våtrum", som förkortas BBV. För arbeten med tätskikt under kakel och klinker i våtutrymmen krävs behörighet enligt gällande branschregler. Dels för företaget och dels för den som utför arbetet. Titania vidareutbildar kontinuerligt företagets personal i nya regler och föreskrifter uppställda av Byggkeramikrådet. För att se företagets tillstånd, besök Titanias hemsida och läs om Dokumentation om Titania.