Teeling Whiskey fortsätter att skörda framgångar

Teeling Whiskey fortsätter att skörda framgångar

Bröderna Jack och Stephen Teeling på Teeling Whiskey, Irlands främsta oberoende whiskeyproducent, fortsätter att skörda medaljer på den internationella whiskeyscenen. Nyligen vann man tre guldmedaljer på Irish Whiskey Awards 2016.

Teeling Small Batch Rum Cask – Best Irish Whiskey under 60 £

Teeling Single Grain – Best Irish Single Grain Whiskey

Teeling Single Malt – Best Single Malt Whiskey (12 years and younger)

Med dessa framgångar inräknade har nu Teeling Whiskey vunnit över 90 medaljer de tre senaste åren.

2016 har verkligen varit ett vinnande år för Teeling Whiskey. Tidigare i år vann man flertalet medaljer på den prestigefyllda tävlingen World Whiskies Awards som är en av de främsta tävlingar när det gäller kvalitetswhiskey från hela världen. Vid Spirit’s Master Awards 2016 slog man till och vann guld i alla kategorier.

Jack Teeling, grundare av Teeling Whiskey sa: “Vår grundsyn av kvalitet och innovation säkerställer vad som händer i varje flaska Teeling Whiskey och det är något vi strävar efter att fullända varje dag. Det är fantastiskt att vårt arbete och vårt engagemang konsekvent erkänns av både inhemska och internationella experter. Alla priser och internationella utmärkelser som vi har vunnit i år gör det möjligt för oss att fortsätta arbetet med en renässans för oberoende irländska whiskeyproducenter."

Priser vunna av Teeling Whiskey under 2016:

World Whiskies Awards 2016

Teeling Single Grain - World’s Best Grain Whisky

Teeling Single Malt - Best Irish Single Malt (No Age Statement)

Teeling Revival Single Malt - Category Winner- Irish Single Malt 13 to 20 Years (Revival)

Teeling 24 Year Old - World’s Best Irish Single Malt

Spirit’s Masters Awards 2016 – Irish Whiskey Masters 2016

Teeling Single Grain – GOLD medal

Teeling Small Batch - GOLD medal

Teeling Single Malt – GOLD medal

Teeling Revival Single Malt Volume 2 – GOLD medal

Teeling Distillery Spirits Of Dublin Poitin – MASTER medal