TOMP Beer Wine & Spirits AB och BEER STUDIO inleder samarbete

TOMP Beer Wine & Spirits och BEER STUDIO inleder samarbete

Umeås craft bryggeri Beer Studio och TOMP Beer Wines & Spirits AB inleder samarbete med målet att gemensamt öka försäljning av Beer Studios omtalade ölsorter.

Beer Studio’s grundare Darren Packman är en mycket välkänd profil på den svenska ölscenen. Bland annat grundade han en av Sveriges ledande ölbloggar Beer Sweden 2009 som han drev mycket framgångsrikt till dess han valde att starta sitt egna bryggeri Beer Studio i hemstaden Umeå. TOMP är Sveriges största oberoende privatägda importör av öl och cider med huvudkontor i Örebro.

Målet med samarbetet som nu inleds mellan TOMP Beer Wine & Spirits och Beer Studio är att kunna erbjuda alla svenska öl-entusiaster Beer Studios sortiment.

"Sedan vi på Beer Studio startade med fullskalig bryggning för två år sedan har vi fokuserat på den lokala marknaden. Men nu vill vi expandera och hoppas att fans i andra delar av Sverige ska gilla det vi gör. TOMP kommer att kunna nå ut till hela riket genom sin effektiva distributionsapparat", berättar Darren Packman.

"Vi har sedan en tid tillbaka tittat på att bygga upp en portfölj av hantverksbryggerier och på så vis bredda och komplettera TOMPs erbjudande till restauranger och privatpersoner. Vi tycker att Beer Studio gör riktigt bra öl och är otroligt glada över att inleda ett samarbete med Umeås stolthet på ölscenen - Beer Studio", säger Mikael Petterson på TOMP.

Till att börja med kommer TOMP och Beer Studio fokusera på storsäljarna som Remix Unfiltered Lager och Spin Back IPA, men även den helt nya Loop Session Lager kommer att ingå i det permanenta sortimentet. LOOP är en modern tolkning av lageröl smaksatt med bland annat limeskal.

"Loop Session Lager tror jag ligger väldigt mycket i tiden just nu. En lageröl fullmatad med fräscha och fruktiga humletoner. Samtidigt är den bryggd med lite lägre alkoholhalt på 4.7%, - Making it a truly sociable beer", avslutar engelskspråkige Darren Packman på Beer Studio.