TomTom lanserar Traffic Checker i MyDrive-appen

TomTom löser “pendlingsdilemmat”

Amsterdam, 12 maj 2016: Att veta när man ska lämna hemmet för att komma i tid till arbetet kan vara ett dilemma för många pendlare. Men tack vare lanseringen av en ny innovativ tjänst från TomTom (TOM2) är problemet nu löst. Den nya tjänsten heter TomTom Traffic Checker och är tillgänglig från och med idag i TomTom MyDrive-appen, som kostnadsfritt går att ladda ner via Apple App Store och Google Play ™.

– Pendlare har det inte lätt – ett av vardagens stora stressmoment är oftast att komma till och från arbetet och det kan vara oerhört frustrerande om man sitter fast i bilköer. På TomTom arbetar vi ständigt med målet att ge förare en mer avslappnad körupplevelse. Baserat på den feedback vi har fått från våra kunder har vi utvecklat TomTom Traffic Checker, som visar förare när de måste lämna hemmet eller kontoret för att komma i tid. Vi har äntligen löst ett av de största dilemman för många pendlare”, säger Corinne Vigreux, grundare och VD för TomTom.

TomTom Traffic Checker är en tjänst som meddelar förare direkt i mobilen om och varför det finns trafikstörningar längs pendlingsvägen. Förare kan dessutom i MyDrive-appen söka alternativa vägar som visar den snabbaste rutten till den angivna destinationen. Förare kan också med ett enkelt klick i appen föra över rutter till TomTom’s navigationsenheter.

MyDrive finns tillgänglig för iOS och Android ™ enheter på Apple App Store och Google Play ™. MyDrive kan även nås via mydrive.tomtom.com på stationära och bärbara datorer. I iOS-versionen får förare personliga push-notiser om trafikstörningar längs pendlingsvägen i en Traffic Checker-widget. I Android-versionen, får förare dessa personliga notiser direkt i mobilen.

Med MyDrive-appen får förare tillgång till TomTom’s allra senaste kartor, trafikinformation och smart ruttplanering i realtid.

• Biltrafik

• trafik
  • mobil
  • app
  • navigation
  • kartor

Apple och Apples logotyper är varumärken som tillhör Apple Inc., registrerade i USA och andra länder.

App Store är ett servicemärke som tillhör Apple Inc.

Google Play är ett varumärke som tillhör Google Inc.

Android är ett varumärke som tillhör Google Inc.

iOS är ett varumärke eller registrerat varumärke som tillhör Cisco i USA och i andra länder som används under licens.

Om TomTom

TomTom's (TOM2) mission är att göra tekniken så enkel att använda, att alla kan dra nytta av den. Varje dag använder miljontals människor runt om i världen TomTom för att fatta beslut om smartare vägval, och få mer ut av sin färd. TomTom designar och utvecklar innovativa produkter som gör det enkelt för människor att hålla sig i rörelse och nå sina mål. Känd som en global ledare inom navigation och kartprodukter skapar TomTom också GPS-sportklockor, liksom världsledande logisitik-lösningar och branschledande produkter och lösningar inom positionering. Verksamheten består av fyra affärsområden: konsument, fordon, licensiering och telematik. Företaget grundades 1991 och har sitt huvudkontor i Amsterdam, med 4 600 anställda världen över och säljer sina produkter i 48 länder.

www.tomtom.com